י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נקהלו היהודים

משרד הבריאות מציג מתווה ניסיוני: כך ייראה חג פורים בצל הנגיף

גלגל השנה: שנה לאחר שנגיף קורונה הגיע לישראל, ושבועות לפני חג הפורים הציגו במשרד הבריאות טיוטה ראשונית למתווה מיוחד לחג הפורים. בדיון סגור שהתקיים עם ראשי הערים החרדיות נחשפו עיקרי המתווה: כן קריאת מגילה בביה"כ, לא לסעודות פורים המוניות • ומה יעשו הת"תים

משרד הבריאות מציג מתווה ניסיוני: כך ייראה חג פורים בצל הנגיף
אילוסטרציה צילום: עפ"י 27א לחוק זכויות יוצרים

מציינים שנה להגעת הנגיף לישראל: במשרד הבריאות נערכים לחג הפורים הקרב ובא, לצורך כך הוצגה טיוטה בפני ראשי הערים החרדיות החושפת כיצד ייראה חג פורים. על פי הטיוטה תפילות והתכנסויות יותרו גם במתחמים סגורים בהתאם לאופי הפעילות, מסיבות ריקודים ייאסרו ובמקום חגיגות המוניות ייסעו "משאיות שמחה" ברחובות.

עוד צויין במתווה כי בשל בעיות לוגיסטיות - מחוסנים לא יקבלו עדיפות באירועים. כך על פי החשיפה הבוקר (חמישי) של חנן גרינווד עורך ערוץ יהדות של "ישראל היום".

לראשונה מאז חודשי הקיץ, מתכוונים ככל הנראה במשרד הבריאות לאשר בפורים התקהלויות גדולות יחסית, בעיקר במרחב הפתוח, לקראת פורים, זאת מתוך הבנה כי בלתי אפשרי למנוע לחלוטין את החגיגות, ובמקביל יש לצמצם את התחלואה תוך אפשרות לציין את החג.

בדיון סגור שהתקיים אתמול עם ראשי הערים החרדיות הוצגה בפניהם טיוטה של מה שמתכוונים לאשר ולאסור בפורים הקרוב – ביניהם כאמור איסור מוחלט על מסיבות ריקודים וסעודה בחיק המשפחה הגרעינית בלבד, לצד אירועים גדולים ומותרים, בעיקר במרחב הפתוח. עם זאת יודגש כי ההחלטות דורשות את אישור הממשלה ויכולות להשתנות בהתאם לתחלואה וההתחסנות.

במשרד הבריאות סמנו את התאריכים הבאים בהם נדרשת היערכות מיוחדת. שבת הבאה, ראש חודש אדר, כמועד תחילת החגיגות של פורים, ושבוע לאחר מכן את "שבת זכור" שבו מגיעים המונים לבתי כנסת מידי שנה. ואז יום צום תענית אסתר, וכזכור השנה חל פורים ביום שישי, ובירושלים ביום ראשון - פורים משולש.

על פי המתווה המסתמן, שעוד נתון לשינויים, יותר לקיים אירועים, ובכללם תפילות, גם במקומות סגורים, כשההחלטה על סדר הגודל של ההתקהלות תהיה על פי מכסות הרמזור, זאת מתוך הנחה שלא יצליחו להפעיל את התו הירוק עד פורים. בנוסף חלקו במשרד הבריאות את הפעילות לשני סוגים – בסיכון גבוה ובסיכון נמוך.

ראשי הערים החרדיות יצטרכו לתת את הדעת מעבר לטיוטה הרשמית של משרד הבריאות גם לאירועים הייחודיים למגזר החרדי, כמו הטישים והתקהלויות בחצרות החסידים ובהיכלי הישיבות, ובעיקר פעילות התתי"ם הענפה בימים שלפני החג והשיא ב-2 ימי החג.

"והימים האלו נזכרים ונעשים, וזכרם לא יסוף מזרעם".

פורים סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד