י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מזעזע

כתב האישום חושף: כך נרצחה אסתר הורגן הי"ד

כתב האישום המזעזע שהוגש היום לבית המשפט הצבאי בשומרון, חושף את התנהלותו של מוחמד קבהא, המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל לפני כחודש וחצי ביער ריחן - החל מהרגע בו קיבל החלטה לבצע פיגוע ועד לרציחתה | כתב אישום הוגש גם נגד חבריו שסייעו לו להסתתר

מוחמד קבהא
מוחמד קבהא צילום: תקשורת שב"כ

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית המשפט הצבאי שומרון, כתב אישום נגד מוחמד קבהא, המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל לפני כחודש וחצי ביער ריחן.  קבהא, תושב טורה אלע׳רביה, נאשם ברצח שהתבצע ב-20 בדצמבר 2020 בסמוך ליישוב טל מנשה. כתב האישום מייחס למחבל עבירות של גרימת מוות בכוונה (המקבילה לעבירת הרצח), קשירת קשר לירי לעבר אדם ועבירות נוספות.

מכתב האישום עולה, כי בתחילה, שקל קבהא לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון. בהתאם, בעת שהוציא מהאזור סיגריות ללא היתר יחד עם פלסטינים נוספים, הוא תצפת על כוחות הביטחון הישראלים בסמוך לגדר הביטחון. בסופו של יום, בשל מחירו הגבוה של כלי הנשק, נטש הנאשם את הרעיון.

עוד עולה, כי כחודש טרם מעצרו, הגיע הנאשם לשמורת יער ריחן, שם ראה ישראלים-יהודים והחליט כי זהו המקום מתאים לביצוע פיגוע דקירה. בבוקר ב-20 לדצמבר, יצא קבהא מביתו כשהוא לבוש, בין היתר, בסוודר בצבע ירוק ומעיל בצבע כחול, ופגש בסולימאן סלימאן קבהא ואסעד מוחמד אסעד קבהא.

השלושה עברו דרך פרצה בגדר הביטחון בסמוך לטורה אל ע'רביה, על מנת להבריח סיגריות לברטעה. בשעה 13:00 לערך באותו היום, נפרד מוחמד מחבריו והמשיך בהליכה ליער ריחן. כעבור כשעתיים, בעת שליקט פטריות ביער יצא הנאשם מבין העצים והבחין בגב' אסתר הורגן זיכרונה לברכה צועדת בשביל.

מחזותה החיצונית של המנוחה הבין קבהא כי היא יהודייה. המנוחה הבחינה בו, מבטיהם של השניים הצטלבו, והיא החלה לרוץ בבהלה לכיוון ההתיישבות. אז, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותה בכוונה של המנוחה ממניע לאומני ולהוציא לפועל את הפיגוע אשר תכנן לבצע מזה זמן מה.

אז, הוא החל לרוץ אחר המנוחה לאורך כ-15 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהן הבחין בצד השביל. המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן, וכתוצאה מכך היא החלה לדמם בראשה. המנוחה המשיכה לצעוק תוך שהיא מתנגדת באמצעות ידיה ורגליה ומנסה להתרומם.

בתגובה, קבהא התיישב מעל גופה של המנוחה, תוך שהוא מצמיד את ידיה לצידי גופה ומניח את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד ולברוח. אז, נטל הנאשם בידו אבן גדולה, הניף אותה בשתי ידיו מעל לראשו, וחבט באמצעותה פעמיים בצד ימין של ראש המנוחה. המנוחה הגבירה את זעקותיה, תוך שהדימום מראשה התגבר.

לאחר מכן, כך עולה מכתב האישום, נעמד קבהא מאחורי ראשה של המנוחה, אחז בה בבגדיה, וגרר אותה על גבה לאורך כשלושה מטרים אל תוך סבך העצים, הרחק מהשביל, כדי להסתיר את מעשיו ולאפשר לעצמו זמן למנוסה בטרם יבחינו במעשיו. המנוחה המשיכה לזעוק ולנסות להתגונן באמצעות ידיה.

עת הגיע לסבך העצים, השליך קבהא את המנוחה ארצה כשפניה לכיוון האדמה. בשלב זה, נטל הנאשם בשתי ידיו אבן נוספת, גדולה מקודמתה, הניף אותה מעל לראשו בשתי ידיו, וחבט באמצעותה בחלקו האחורי של ראש המנוחה.

"מעשיו האמורים גרמו לחבלות קשות בגופה של המנוחה, לרבות שברים וריסוק גולגולתה ושברים בידיה ובצלעותיה. כתוצאה מכך, נגרם מותה של המנוחה", נאמר בכתב האישום. הנאשם ראה כי כתוצאה ממעשיו פסקו תנועותיה של המנוחה וקולה נדם, הבין כי גרם למותה, והחליט להימלט מהמקום לכיוון גדר הביטחון.

קבהא חזר על עקבותיו בריצה, למקום בו הכה את המנוחה לראשונה. שם, הבחין הנאשם במכשיר הטלפון הנייד שלה על האדמה. הנאשם נטל את הטלפון הנייד עמו בכיס מכנסיו, וחזר אל המקום בו ליקט פטריות. שם, פשט הנאשם את הסוודר אשר היה מגואל בדמה של המנוחה, והחביאו בבור במקום. לאחר מכן, לבש קבהא את הז'קט בצבע כחול אשר השאיר במקום קודם לכן, והמשיך במנוסתו דרך החורשות.

במהלך מנוסתו, כיבה הנאשם את הטלפון הנייד של המנוחה והשליכו בין העצים. הנאשם הבחין בכוחות הביטחון בקרבת מקום, הסתתר וכיבה את מכשירי הטלפון הנייד שלו מחשש שיצלצלו וכוחות הביטחון יבחינו בו. רק לאחר שכוחות הביטחון עזבו את המקום, המשיך הנאשם במנוסה לביתו.

עם רדת החשיכה הגיע קבהא לביתו, פשט את בגדיו אשר היו מגואלים בדם, התקלח, לבש בגדים נקיים, ואת הבגדים אשר פשט הכניס לשקית והשליכה לפח אשפה הסמוך לביתו. בהמשך הערב, יצא הנאשם לכיוון דיר אל גצון, שם פגש הנאשם בפאתח והיב וחיד בדראו, וסיפר להם כי רצח אישה יהודייה באמצעות אבנים בחורשה הסמוכה להתיישבות, כנקמה על מותו של חברו כמאל אבו וער בכלא הישראלי.

בתגובה לדבריו של קבהא, מסרו פאתח ווליד כי יסייעו לו בכל אשר יידרש. בנוסף, סיכמו השלושה כי ישהו בביתו של פאתח. קבהא ציין בפניהם כי הדבר עלול לגרום לחורבן בתיהם, אולם השניים התעקשו ומסרו כי הם איתו "עד המוות". לאחר מכן, הלכו השלושה אל ביתו של פאתח, שם אכל, ולאחר מכן
לן במקום יחד עם וליד.

למחרת היום, השכים קבהא ויצא מביתו של פאתח. כל אותו היום, הסתובב הנאשם בכפר, ובשעות הערב ניגש אל ביתו של פאתח, שהה שם זמן קצר, והמשיך לבית הקפה של וליד. בהגיעו לבית הקפה, פגש הנאשם בפאתח ובוליד. לאחר מכן כך הלך אל ההרים הסמוכים לכפרים עתיל ועלאר, מצא בית נטוש ולן בו.

במקביל, ב-26 בינואר 2021 הוגשו לבית המשפט הצבאי שומרון כתבי אישום נגד בני דודיו של המחבל, וליד ופאתח בדראן, תושבי דיר אל גצון, המייחסים להם, בין היתר, עבירות של מתן מקלט בצוותא וקשירת קשר לירי לעבר אדם. מעצרם של השניים הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

כתב אישום פיגוע מחבל אסתר הורגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד