י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחבקים את הנושרים

אחרי שהתנער: ח"כ גפני נפגש עם נער ה-X מבני ברק והבטיח לסייע

תופעת הנוער הנושר בציבור החרדי טואטא אל מתחת לשטיח, אך לפני כשבוע וחצי התפוצצה המוגלה עת הוצת אוטובוס בעיר בני ברק בעיצומם של המהומות בעיר. לאחר זעם ציבורי רב על התנערותו מנוער השוליים, הצהיר ח"כ משה גפני כי "הם משלנו". היום הדיבורים הבשילו לכדי מעשים

אחרי שהתנער: ח"כ גפני נפגש עם נער ה-X מבני ברק והבטיח לסייע
גפני והנער מבני ברק צילום: באדיבות המצלם

לאחר הזעם הציבורי הרב נגד הנערים שהכתימו את שמו הציבור החרדי במהומות שהתרחשו בשבוע שעבר בעיר בני ברק, וכהמשך לסרטון המרגש ממליאת הכנסת בו יושב ראש 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני הכה על חטא והכריז קבל עם ועולם "הם משלנו!" נפגש היום (חמישי) גפני בלשכתו עם הנער והוריו כדי להיכנס לעובי הקורה ולנסות לעזור ולסייע לאותם נערים ונערות.

בימים הקרובים צפוי הרב גפני לשוחח בנושא עם ראשי הערים ועם ראשי ארגוני הנוער בסיכון. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל 'החינוך העצמאי' הרב אליעזר סורוצקין, הרב נפתלי פכטר וצוות לשכתו של הרב גפני.

גפני, הרס סורוצקין והנער

כזכור, לפני כשבוע וחצי השתוללו עשרות נערי שוליים במשך שעות ארוכות בעיר בני ברק, ביצעו לינץ' בנהג אוטובוס ערבי של חברת אפיקים שנסע ברחוב אהרונוביץ' בעיר, שבעקבותיו הוא נזקק לפינוי לבית החולים תל השומר. לאחר מכן הם הציתו את האוטובוס.

בעקבות האש העזה תושבי רחוב השומר פינת רבי עקיבא פונו מהבתים. כרוז שהסתובב במקום זעק לתושבים "תעירו את כולם, הבניינים מתחילים לבעור, זו סכנת נפשות של ממש, תעירו את כולם ותצאו כבר מהבתים". בנוסף, היה קיים חשש כי האוטובוס יתפוצץ ויגרום להרס ונזק ואולי אף לפגיעה בגוף חלילה.

חוטי החשמל המתוחים מעל האוטובוס הבוער החלו להישרף אף הם וכתוצאה מכך הופסקה פעולת החשמל ברחובות שלמים. 

בנוסף, למרות תחנוני התושבים והעובדה שתחנת כיבוי האש נמצאת מטרים ספורים מהזירה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי כוחות הכיבוי חששו להגיע ולטפל באירוע. עשרות תושבים זועמים עמדו מחוץ לתחנת הכיבוי הסגורה וזעקו לעזרה. רק לאחר כשעה הגיעו כוחות כיבוי למקום.

יחד עם כוחות הכיבוי הגיעו כוחות גדולים של יס"מ שיידו רימוני הלם לעבר המתקהלים - בהם אימהות עם תינוקות בעגלות, איתם הם יצאו מהבתים באישון ליל בעקבות השריפה.

 

משה גפני נוער שוליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד