ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אלוהי כסף... לא תעשו לכם"

יצחק כרמלי יצא למסע ופגש את השבט שמנשק ומאמין בעץ • צפו

במסע נוסף של יצחק כרמלי, הוא חבש את כובע האנתרופולוג ויצא בעקבות השבטים האבודים. הוא הגיע לקטמנדו למקום בו נמצאים עובדי האלילים, שם פגש בעץ האליל אותו מנשקים עובדי המקום שמאמינים בו • צפו

יצחק כרמלי יצא למסע ופגש את השבט שמנשק ומאמין בעץ • צפו
יצחק כרמלי ע"י עץ העבודה זרה צילום: יצחק כרמלי

פרשת יתרו - אלהי כסף... "לא תעשו לכם".

שמעתם פעם על עץ שגדל עליו כסף?  והוא אלהים אחרים כמובן! מי שמתעד לבקר במזרח הרחוק, במקום אשר טרם התגשמה התפילה והמשאלה של יהושע בן נון, "והאלילים כרות יכרתון".

יצחק כרמלי ע"י עץ האלילים. קרדיט: יצחק כרמלי.

אנו מזכירים זאת ג' פעמים ביום, מוטב ואף חייב לעשות זאת, בצמוד למדריך הטוב ביותר, הרמב"ם בהלכות עבודה זרה.

רצועת ההרים הגבוהים המפרידה בין המעצמות הודו וסין, היא משכנם של הפאגנים המחזיקים עד היום בדתות הפוליתאיסטיות. -זה לא שם של תרופה לאגזמה, המונח פוליתאזם מציין דת מרובת אלילים.

עמק קטמנדו, הוא אחד המקומות העונים על ההגדרות הנ"ל. אלפי אלילים שונים ומשונים כולל אפי' אלה חיה (!) ילדה בת 7...  אותה פגש יצחק כרמלי במהלך הביקור.

למעלה ממיליון איש סוגדים לאותה ילדה קטנה. בזהירות רבה וצמוד למשנה תורה לרמב"ם, הוא שוטט בין הכפרים הנדחים, בהרים הרמים ובערים הצפופות, המשיך לחפש את עשרת השבטים האבודים.

יצחק כרמלי מספר: השאלות צצו ועלו שוב ושוב. האם מותר לשתות מים, מנהר שעובדים בו עבודה זרה? האם מותר לטפס במדרגות, שנבנו על מנת לעלות להר שעובדים אותו? היכן ומתי, צריך להימנע מלקנות דברים מהמקומיים, שכולם עובדי אלילים הם.

צמוד למשניות מסכת ע״ז, הגענו אל "עץ הכסף", כולו היה מכוסה אלפי מטבעות של כסף. הפאגניים מאמינים, כי זהו אל כאבי השיניים... זהו למעשה עץ אשרה.

מדי פעם נעצר אחד המקומיים ופער את פיו... אל מול העץ היבש.

בעודי עומד ותוהה ממשיך כרמלי ומתאר: פנה אליי אחד המקומיים תוך כדי שהוא פותח את פיו נטול השיניים "אתה רואה מה כוחו של עץ זה" והוא אמר זאת בשיא הרצינות והאמונה "שנים שלא ראיתי רופא שינים".

יצחק כרמלי עבודת אלילים עבודה זרה קטמנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד