י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סירבו לקבוע מי הגדולה

דרמה ב'אגודת ישראל': הדיינים החליטו על שינוי מקומות ברשימה

סיום הסאגה באגודת ישראל? לאחר בירור שנערך בבית הדיין הרב יהודה סילמן בבני ברק, יחד עם הדיינים הרב אברהם צבי דירנפלד מבעלזא והרב מאיר הייזלר מויז'ניץ, הוחלט על שינויים משמעותיים ברשימת אגודת ישראל לקראת הבחירות. כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

דרמה ב'אגודת ישראל': הדיינים החליטו על שינוי מקומות ברשימה
אייכלר וטסלר צילום: משה גולדשטיין

לאחר ישיבה שנערכה משעות הבוקר (חמישי) ונמשכה עד שעות הצהריים, ולאחר שהדיינים שמעו את הצדדים של חצרות בעלזא וויז'ניץ, הגיעו הדיינים, בראשות הגאון רבי יהודה סילמן והדיינים הגאון רבי אברהם דירנפלד מבעלזא והגאון רבי מאיר הייזלר מויז'ניץ, להחלטה על שינוי היסטורי במקומות ברשימת אגודת ישראל לכנסת. 

הדיינים קבעו כי מאחר והסיעה המאוחדת ויז'ניץ תפסה בשנים האחרונות את המקום השלישי, בכנסת הזו, המקום השלישי באגודה והשישי ביהדות התורה יהיה בידי נציג בעלזא - ח"כ ישראל אייכלר.

במקרה ויקבלו ברשימת יהדות התורה שמונה מנדטים, לנציג ויז'ניץ ח"כ יעקב טסלר יהיה הזכות לבחור תפקיד ראשון, ובמקרה ולא ייכנס לכנסת ישראל אייכלר יתפטר לטובת טסלר במחצית הקדנציה השנייה.

עוד סוכם, כי בכנסת ה-25 יתהפכו היוצרות ונציג ויז'ניץ ימוקם במקום השלישי באגודה והחמישי ביהדות התורה ואילו נציג בעלזא יבחר בתפקיד ראשון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדיינים סירבו לקבוע איזו קהילה גדולה יותר, "לאחר שבעשרות השנים האחרונות לא נעשו בחירות פנימיות וקשה לקבוע כוחו הציבורי של מי גדול יותר, על כן התייחסנו לשני הצדדים כשווים ולאור זאת ראוי להשוות את זכויות שני הצדדים".

עוד נודע כי הדיינים נתנו פתח לשינוי ההחלטה, כאשר נקבע כי ההסדר הזה יתהפך ברגע שיערכו בחירות פנימיות במפלגה בהן אחד הצדדים ינצח או שמא בהליך הבוררות הכללית הנושא יפתח מחדש, ושם יקבלו החלטה אחרת.

כזכור, בתחילת השבוע אישרו חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לפתוח בהליך בוררות בנוגע לדרישה שהציבו סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר לקבל את המקום השלישי באגודה והשישי ברשימה, בתגובה איימו בויז'ניץ כי הם דורשים בוררות על הכול.

אתמול חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי בוועדת השמונה הגיעו לסיכום ביניהם וחתמו על מסמך כי הבוררות במחלוקת בין חסידות בעלזא לחסידות ויז'ניץ תיעשה עוד קודם הגשת הרשימות ולאחר הבחירות יבררו את שאר הנושאים.

ח"כ יעקב טסלר, נציג הסיעה המאוחדת באגודת ישראל הגיב להחלטה הדרמטית: "אני שמח מאד שבאגודת ישראל הדברים נפתרים בדעת תורה ועפ"י ההלכה. כנציגם של גדולי ישראל, אני מברך על ההכרעה וכולי תקווה ותפילה שכעת נתאחד יחדיו כלל הציבור החרדי, לקראת המערכה העומדת לפנינו ובס”ד נצליח להגדיל את כוחה של יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג'. בשם ה' נעשה ונצליח".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן הגיב לשינוי ההסיטורי באגו"י: "'אגודת ישראל' נכנסת הערב למערכת הבחירות לכנסת ה-24 בכוחות משותפים ומאוחדים, לאורם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א".

"כעת", כותב ליצמן, "לאחר בירור וסיכום בין הסיעות השונות, משימת העל העומדת לפתחינו היא הצלחת היהדות החרדית לגווניה ולשבטיה, בהגדלת כוחה של 'יהדות התורה המאוחדת - אגודת ישראל-דגל התורה' ולקדש שם שמים".

סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר בירכו על החלטת הרבנים: "ב"ה זכינו שנציגי אגודת ישראל פועלים ביחד על פי דעת תורה, ואנו תקווה בעזרת השם שכל ענייני הציבור יתנהלו באחווה ובשותפות ובאחדות מלאה. נעשה הכול כדי שכל חמשת נציגי אגודת ישראל יבחרו לכנסת הבאה".

עוד נמסר מהשניים כי "אגודת ישראל יוצאת כעת יחד למערכה קדושה למען קיומה של תורה ביום הבחירות. נאחד את כל הציבור החרדי והקהילות הקדושות בכדי להוסיף ולהרבות כבוד שמים, להגדלת כוחה של יהדות התורה כדי להבטיח את קידום מטרותיה של אגודת ישראל למען עולם התורה והיהדות בכנסת הבאה".

ישראל אייכלר יעקב טסלר אגודת ישראל הרב יהודה סילמן בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד