י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הישג חרדי

למרות סגירת נתב"ג: טיסות חילוץ לישראלים מארה"ב

טיסות חילוץ לישראלים שנתקעו בחו"ל לאור סגירת נתב"ג, יחלו לפעול במהלך שבוע הבא גם מארה"ב, בנוסף לטיסות היוצאות כיום מפרנקפורט שבאירופה

למרות סגירת נתב"ג: טיסות חילוץ לישראלים מארה"ב
חוזרים מחו"ל. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

מסתמן: טיסות חילוץ לישראלים שנתקעו בחו"ל לאור סגירת נתב"ג, יחלו לפעול במהלך שבוע הבא גם מארה"ב, בנוסף לטיסות היוצאות כיום מפרנקפורט שבאירופה. כך עולה מסיכומים שהושגו בין שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין עם יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר.
 
סגירת השמים בעקבות החלטת הממשלה לחסום כניסת מוטציות לישראל, גרמה לסערה רבה. אלפים שיצאו מישראל באופן מוסדר וחוקי נתקעו במדינות רבות בכל רחבי העולם ונאלצו להיגרר לפרנקפורט ממנה יוצאת טיסת חילוץ אחת בכל יום, טיסות המופעלות על ידי חברת ישראייר.


 
מלבד הטרחה הכרוכה בסיבוב הארוך, ישנו סבל נוסף בבידוד הממושך שנכפה על הנוסעים הממתינים בשדות התעופה. ישראלים רבים שנגררו מיבשות אחרות עד לאירופה נאלצו לשהות בבידוד של שעות רבות בשדה התעופה בעודם ממתינים לשעת הטיסה ובכך נגרם להם צער רב. דווח על כמה וכמה מקרים בהם אנשים לא זכו לשהות לצד יקיריהם ברגעיהם האחרונים בשל העיכובים הללו.
 
לקראת הדיון השבוע בוועדת חוקה על הארכת איסור הכניסה לארץ, זימן ח"כ אשר פגישה עם שר הבריאות אדלשטיין אליה הצטרף גם ח"כ יצחק פינדרוס, השניים העלו את הנקודות הדורשות תיקון מתוך פניות ציבור שהתקבלו בלשכותיהם בנושא, ובכללם הצורך בהסדרת טיסות חילוץ לישראלים השוהים בארה"ב וכן לאזרחי ארה"ב השוהים כעת בישראל.
 
שר הבריאות אדלשטיין אישר את היוזמה ושרת התחבורה מירי רגב הבטיחה לח"כ אשר את הירתמות משרדה כדי לקדם את המהלך במהירות האפשרית. רגב הודיעה כי בכוונת משרדה לקדם מכרז מיידי להפעלת הטיסות בציר ארה"ב-ישראל וההערכה היא כי הן יחלו לפעול כבר במהלך שבוע הבא.

יעקב אשר קורונה ישראלים בחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד