י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי השיריון בליכוד

דרמה בימין: 'הבית היהודי' לא תתמודד לכנסת ותתמוך ב'ימינה'

נפתלי בנט רושם הערב הישג מול בצלאל סמוטריץ' שבחר לפרוש ממנו ולרוץ עצמאית. חגית משה שהתייאשה מהמו"מ מול סמוטריץ' הודיעה על הסרת מפלגתה מהמירוץ לכנסת ותמיכתה במפלגת 'ימינה'. בתמורה היא קיבלה הבטחה לכהן כשרה בממשלה הבאה על מכסת סיעת 'ימינה'

דרמה בימין: 'הבית היהודי' לא תתמודד לכנסת ותתמוך ב'ימינה'
נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעתיים בלבד קודם הגשת הרשימות ובעקבות חילוקי הדעות בין חגית משה, העומדת בראש הבית היהודי לבין בצלאל סמוטריץ׳ העומד בראשות 'הציונות הדתית' הודיעו ב'בית היהודי' כי יפרשו מהמרוץ לכנסת ולא יסכנו את גוש הימין.

"במטרה למנוע את מחיקתה של תנועת המפד"ל ההיסטורית - הבית היהודי תחבור לימינה", נמסר, למרות שמפלגת 'ימינה' כבר מיהרה להגיש את רשימתה אתמול (רביעי), חגית משה קיבלה התחייבות שתמונה לשרה בממשלה הבאה.

על פי ההסכם: הבית היהודי לא תרוץ לכנסת ה-24, המפלגה מביעה את תמיכתה בנפתלי בנט לראשות הממשלה, ימינה תרוץ תחת האות ב׳, חגית משה תמונה לשרה בממשלה הבאה.

המו"מ בין נפתלי בנט לחגית משה החל הערב בשעה 20:30, לאחר שחגית משה התקשרה ליו"ר ימינה, נפתלי בנט. בשיחתם ביקשה משה מבנט להגיע להסכם חבירה שימנע את מחיקתה של תנועת המפד"ל (הבית היהודי) ההיסטורית מהמפה הפוליטית, לאחר שהתפוצצו המגעים מול סמוטריץ'.

רק דקות קודם ההודעה הגישו בליכוד את רשימתם לכנסת, כאשר הם כבר תכננו כי המהלך של איחוד בין בצלאל סמוטריץ׳ לחגית משה יוצא לדרך ומיהרו לשריין את אופיר סופר במקום 28.

הבית היהודי חגית משה בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד