י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משפט ההדחה

דונלד טראמפ זומן להגן על עצמו - אך סירב

הדמוקרטים זימנו את נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ למשפט ההדחה שלו בשלישי הבא בסנאט, אך הוא מסרב להגיע | גם כך הסיכויים שההדחה תאושר - קלושה מאחר ויש שוויון בין הגושים

דונלד טראמפ זומן להגן על עצמו - אך סירב
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

חברי בית הנבחרים הדמוקרטים הזמינו את נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, לתת עדות במהלך משפט ההדחה שלו בסנאט, אך הוא סרב להתייצב.

עורכי דינו טוענים כי הנשיא לשעבר לא יעיד במשפט ההדחה שיחל ביום שלישי הקרוב.

ברוס קסטור, אחד מסנגוריו של טראמפ, אמר לחדשות NBC כי "בקשה של הדמוקרטים שהוגשה מוקדם יותר הייתה פעלול פרסומי וכי טראמפ היה מנצח".

הנציג ג'יימי רסקין, מנהל ההדחה הראשי, הזהיר את עורכי הדין של טראמפ כי "ניתן יהיה להשתמש נגד טראמפ בסירובו להעיד, והוא יפגע מכך". רסקין שלח מכתב לטראמפ וביקש שהנשיא לשעבר יעיד "בדבר התנהלותך ב-6 בינואר 2021" כשהוא מתכוון לפריצה לגבעת הקפיטול, שבאה לאחר נאום סוער שנשא הנשיא.

רסקין הינו פרופסור לשעבר למשפט חוקתי, הוסיף כי עדותו של טראמפ תהיה נתונה לחקירה נגדית.

דייוויד שון, עורך דין נוסף של טראמפ, הגיב לרסקין במכתב, ואמר שהוא "רק מאשר את מה שידוע לכולם, אינך יכול להביא את טענותיך נגד הנשיא ה-45 של ארצות הברית, כי הוא כיום אזרח פרטי".

רסקין כתב כי טראמפ, שעבר לפלורידה לאחר שעזב את הבית הלבן, יכול להגיע להעיד בין שני לחמישי. אך כאמור טראמפ סרב. טראמפ, הנשיא האמריקני היחיד שמתמודד עם שני משפטי הדחה, צפוי לצאת זכאי על ידי הסנאט, המחולק באופן שווה בין הדמוקרטים והרפובליקנים.

כדי להדיח את טראמפ, צריך הצבעה של שני שליש, כלומר 17 סנאטורים רפובליקנים צריכים לתמוך בהדחה, הסיכוי לכך הוא אפסי, כזכור 45 רפובליקנים הצביעו בסוף החודש שעבר כי משפט ההדחה עצמו אינו חוקתי. טראמפ לא מסר עדות במהלך משפט ההדחה הראשון שלו, שהסתיים לפני שנה.

הליך הדחת הנשיא טראמפ דולנד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד