ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מוסדות החינוך יישארו סגורים

לאחר דרמה של ממש בישיבת הממשלה: הסגר הוארך עד ראשון בבוקר

בתום דרמה שכללה חילופי דברים קשים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר שהיועמ"ש מנדלבליט ציין בישיבת הממשלה כי התנגדות כחול לבן להארכת הסגר מבטלת את ההחלטה בגלל סעיף הפריטטיות, השרים הגיעו לפשרה על הארכת הסגר עד ליום ראשון בבוקר 

לאחר דרמה של ממש בישיבת הממשלה: הסגר הוארך עד ראשון בבוקר
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר דרמה בישיבת הממשלה, כשהיועמ"ש התערב וטען לחוסר חוקיות בהחלטה על הארכת הסגר, במה שהוביל לחילופי דברים קשים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ - הסגר המהודק הוארך עד יום ראשון ב-07:00 בבוקר, אך אין תאריך לפתיחת מוסדות החינוך.

אמש (חמישי) נערכה ישיבת ממשלה משעות הצהריים אל תוך הלילה ובמהלכה הצביעו השרים על הארכת הסגר שאמור היה לפוג הבוקר. שרי כחול לבן התנגדו להצעה והיועמ"ש מנדלבליט הבהיר כי בעקבות חוק יסוד הממשלה שקובע שוויונית (פריטטיות) בין גוש הליכוד לגוש כחול לבן, התנגדותה של כחול לבן להארכת הסגר מבטלת למעשה את ההחלטה.

נתניהו תקף בתגובה את מנדלבליט ואמר לו "אתה לא נבחרת". ראש הממשלה גם מיהר לתקוף את יו"ר כחול לבן והטיח בו: "המתים על הידיים שלך". דבריו של נתניהו החלו חילופי דברים קשים בין השרים ורוה"מ. להלן חילופי הדברים:

נתניהו: "התרגיל שלכם ברור".

‏גנץ: "אל תספר לי סיפורים".

‏נתניהו: "האחריות על חיי אדם תהיה עליכם, אתם לא עובדים על אף אחד, אנחנו לא טיפשים".

ראש הממשלה: "גנץ רוצה כמה שיותר תחלואה קשה בשביל הבחירות. אתם דנים הרבה ישראלים למוות קשה. שמענו את היועץ, אנחנו מבינים את המשחק הזה".

השרה ‏פנינה תמנו שטה: "זה לא תרגיל! יש חוק! חוסר אחריות להשאיר אלפי ישראלים בבית".

גנץ: "אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על חיי אדם כלום".

‏נתניהו: "הדם של ישראלים רבים יהיה על הידיים שלך!".

‏גנץ: "נהוג שמביאים החלטות במשותף! יכול להיות שזה חוקי, בואו נבדוק את זה".

‏נתניהו: "זה ברור שתכננת את זה עם היועץ".

השר אוחנה התערב וטען בפני היועמ"ש מנדלבליט כי לפי ההסכם אם אין הסכמה בין הגושים אזי יש מנגנון שפותר את הבעיה, וכעת טען אוחנה, לא קיים גוף כזה. מנדלבליט בתגובה אמר לאוחנה: "אתה עדיין לא אחראי על הייעוץ המשפטי לממשלה".

מאוחר יותר ביקש מנדלבליט להבהיר: "כי היועץ המשפטי לממשלה לא פסל את הארכת הסגר, אלא רק עמד על קיום הוראות חוק היסוד, אותו קבעה הכנסת".

הממשלה יצאה להפסקה ובזמן זה גיבשו הצדדים נוסחת לפיה פשרה כי הסגר המלא יוארך עד ראשון בשבע בבוקר, אולם מוסדות החינוך לא ייפתחו במועד זה.

לפי הצעת הפשרה אלו ההקלות שיחולו ביום ראשון בבוקר:

תבוטל מגבלת המרחק של 1,000 מטר מהבית ויבוטל האיסור לשהות בבית של אדם אחר.

ייפתחו מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל.

ייפתחו מקומות שעוסקים בקבלת קהל של "אחד על אחד".

יותר איסוף עצמי (טייק אוויי) מחנויות וממסעדות.

ייפתחו צימרים לאירוח משפחות גרעיניות.

ייפתחו שמורות הטבע והגנים שבאוויר הפתוח.

פתיחת החינוך לגיל הרך תסוכם בין משרדי החינוך והבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הסיכום: "טוב שהממשלה קיבלה את המלצות משרד הבריאות והמלצתי, עם שינויים קלים בלבד. הסגר יימשך עד יום ראשון בבוקר. אני מבקש מהציבור לשמור על ההנחיות בקפדנות יתרה וללכת להתחסן. החיסונים עובדים. ככל שיותר אנשים יתחסנו ובדגש על גילאי 50 ומעלה - נוכל לפתוח את הכלכלה בהדרגתיות, זהירות ואחריות."

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "אני שמח שהשכל הישר ניצח. בריאות הציבור היא מעל לכל ויכוח פוליטי. אסור לנו לשחק בחיי אדם. אני קורא לכל אחת ואחד - גם בפתיחה ההדרגתית מיום ראשון - תקפידו על ההנחיות".

שר הביטחון בני גנץ בסיום ישיבת הממשלה: "נאמרו פה דברים חמורים- כחול לבן מעולם לא עצרה סגר כשהיה צריך, פעלה ותפעל באחריות. לא סיכנתי חיי אדם- זו אמירה מופקרת ושקרית. עשרות שנים הגנתי על חיי אדם וכך אמשיך לעשות. הממשלה הזו היא פריטטית, ככה היא קמה וככה היא תפעל עד לסיומה, גם אם זה לא נוח לך. המוסמך לפרש את החוק הוא היועץ המשפטי לממשלה, כך היה וכך יהיה."

מפלגת כחול לבן אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד