י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסנאטור היהודי התנגד

השגרירות בי-ם: הסנאט אישר ברוב מוחץ את החלטת טראמפ

בשיתוף פעולה נדיר בין הדמוקרטים לרפובליקנים הושג רוב שהצביעו בעד שגרירות ארה"ב בירושלים ובכך קיבעו את החלטתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ | שלושה התנגדו ובהם הסנטור היהודי הקיצוני

השגרירות בי-ם: הסנאט אישר ברוב מוחץ את החלטת טראמפ
פלאש 90

ברוב של 97 מול 3 מתנגדים, הסנאט האמריקני הצביע הלילה בעד ההחלטה של הנשיא טראמפ היוצא להשאיר את שגרירות ארה"ב בירושלים.

שלושת המתנגדים הם, הסנאטורים ברני סנדרס, אליזבת וורן וטום קרפר, אך כאמור ההחלטה נותרה בעינה.

הנשיא הנבחר ביידן אמר קודם הבחירות בארה"ב, כי שגרירות ארה"ב בישראל תישאר בירושלים אם הוא ייבחר, אך כינה את החלטתו של דונלד טראמפ להעביר השגרירות מתל אביב "ראיה לטווח קצר וקלת דעת". ביידן אמר לפני הבחירות כי החזרת השגרירות לתל אביב, לא תסייע לתהליך השלום הקפוא בין ישראל לפלסטינים.

טראמפ כנשיא הכיר רשמית בירושלים כבירת ישראל בדצמבר 2017, אז הודיע כי הוא מתכנן להעביר את השגרירות לשם. במאי 2018 השגרירות עברה לירושלים, החלטה שנתקלה במחלוקת עזה בוושינגטון ובמזרח התיכון. בעקבות המהלך ניתקו הפלסטינים את הקשרים עם וושינגטון, ואמרו כי ממשל טראמפ מוטה לצד ישראל.

במקום לבטל את החלטת טראמפ, ביידן אמר לתורמים לפני הבחירות כי יפתח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים בכדי לערב מנהיגים פלסטינים בשיחות על "פתרון שתי מדינות".

ביידן אמר אז "אני תומך גאה במדינת ישראל יהודית בטוחה ודמוקרטית כל חיי", אך הוא הוסיף: "הממשל שלי יקרא לשני הצדדים לנקוט בצעדים כדי לשמור על הסיכוי לפתרון של שתי מדינות".

ג'ו ביידן סנאט אמריקאי שגרירות ארצות הברית בירושלים דונלד טראמפ ברני סנדרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד