י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חודשיים וחצי אחרי רעייתו

גדול התומכים של 'גור' הלך לעולמו בגיל - 100

עמוד התווך של חסידות גור במשך עשרות שנים ר' יענקל רוזנקרנץ ז"ל מאנטוורפן שבבלגיה הלך לעולמו בשיבה טובה כשהוא מותיר אחריו מיליונים של אחזקת תורה בגור ובעולם התורה 

גדול התומכים של 'גור' הלך לעולמו בגיל - 100
רבי יעקב יהודה רוזנקרנץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מאנטוורפן שבבלגיה מגיעה הבוקר הבשורה על פטירתו של הנגיד הרה"ח רבי יעקב יהודה רוזנקרנץ ז"ל, מגודלי וחשובי חסידי גור ומגדולי תומכי עולם התורה ומוסדות חסידות גור שהלך לעולמו בשם טוב בגיל 99 לאחר שנדבק בנגיף הקורונה וכן סבל מחולשה.

רבי יעקב יהודה או ר' יענקל' כך כונה בפי כל, נולד לאביו הרה"ח ר' שרגא ז"ל, שתה את כוס התרעלה ועבר את מלתעות המלחמה הנוראה בשואה, בחסדי השי"ת ניצל וביום ה' שבט יום ההילולא של הרבי ה'שפת אמת' חגג את יום הצלתו.

בשנת תש"ז נישא בברלין לרעייתו רחל ע"ה בתו של הרב החסיד רבי יצחק טאובר ז"ל, בנו של רבי אהרן דוד טאובר ז"ל שהיה מחשובי חסידי ראדומסק ובעל מפעל לפרווה.

בשנת תשי"ז עברו להתגורר בבלגיה, שם היה לכתובת מרכזי ובעיקר למרנן ורבנן אדמו"רי בית גור. במכתב שכתב הרבי בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל לגבאי המיתולוגי של גור באנטוורפן רבי חיים מאנדל ז"ל, כתב: תמסור ד"ש ל'ידידי יעקב יהודה רוזנקרנץ'.

רבי יענקל הים באנטוורפן את בית המדרש 'אהלי יעקב' ובמרכזו מקום לימוד לילדי המקום הנזקקים לעזרה ותמיכה מקצועית במשך כל השנה. יחד עם רעייתו הקימו את מוסד 'תקוותנו' לילדים המיוחדים. כמו כן בשטיבל באנטוורפן של גור הוא רכש את המגרש בסכום עתק והיה לו זכות בכל שנה לקבל את ה'מפטיר יונה' ביום כיפור. 

קשר מיוחד לבעלה עם בית גור, רבי יעקב יהודה מפזר מהונו ומכספו במשך עשרות שנים לטובת החסידות וביתם היה בית פתוח לכל. היה ממקורביו הגדולים של האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל וכן בניו הרבנים הגאונים ולבקשתו של הרבי ה'פני מנחם' נתן את הסכום הראשוני לבניית בית המדרש בירושלים וארון הקודש בבית המדרש רשום על שמו.

היה מקורב כאמור לכל אדמו"רי ומנהיגי גור: הרבי בעל ה'בית ישראל', בעל ה'לב שמחה', בעל ה'פני מנחם' ובניו, וכן לאדמו"ר מגור שליט"א וכשהיה מגיע לאנטוורפן התאכסן במעונו.

בכל וועידות היוקרה של איחוד מוסדות גור שנערכו בעולם היה משתתף ותורם מהונו העצמי, ר' יענקל היה מדבר תמיד והיה מתאר איך שהגאון הקדוש רבי משה בצלאל אלתר הי"ד בפולין היה נכנס לאחיו הרבי בעל ה'אמרי אמת' זצ"ל ועמד בפניו כחסיד בין חסידים.

בגור אומרים כי הוא התורם הגדול ביותר שהיה לגור. הוא תרם בכל ועידה חצי מיליון דולר, הוא תרם למפעל ה'קמחא דפסחא' של האדמו"ר מגור, ותרם לסעודות המפורסמות בבית המדרש הגדול בעשרת ימי תשובה.

ר' יענקל היה ממקימי המרכז העולמי של חסידי גור לשם נתן את הסכומים הראשונים בהיקפים עצומים. יודעי דבר אומרים כי סך תרומותיו של ר' יענקל רוזנקרנץ ז"ל לחסידות גור כל השנים עומד על סך של 18 מיליון דולר.

אחד החסידים אומר ל'בחדרי': "הוא היה הנגיד בגור שהעלה את רף התרומות לסדר גודל אסטרונמי שחייב את שאר הנגידים". גם בערוב ימיו החזיק משפחות רבות, וכן הקדיש חלק מהונו לקרנות שיסייעו למטרות צדקה.

בתחילת חודש כסלו השנה נפטרה עליו בשיבה טובה רעייתו האישה החשובה מרת רחל לאה רוזנקרנץ ע"ה, גור והיא בת 96 בפטירתה. בחייו שיכל את בתו מרת ניחה רוזנבוים ע"ה ור' יענקל קיבל את הבשורה בכוחות עצומים יחד עם רעייתו ע"ה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארונו צפוי להגיע לארץ הקודש והוא ייטמן בירושלים בחלקה שקנה בחייו.

מסע הלוויה ביום ראשון בשעה 11:00 בבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו להר הזיתים שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנטוורפן חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד