ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קרב האשמות התחיל

סמוטריץ' מגיב לפיצול: "ויתרנו על הכל"

בוקר אחרי שחגית משה הודיעה כי תתמוך בבנט, יו"ר 'הציונות הדתית' פרסם פוסט, ובו 'פתח' את הכל, אחרי תקופה בה שמר על שתיקה: "חגית הציבה דרישות בלתי הגיוניות" | במקביל, סמוטריץ' זוכה לתמיכה מרבני המגזר

סמוטריץ' מגיב לפיצול: "ויתרנו על הכל"
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר ששמר על זכות השתיקה בימים האחרונים, בצלאל סמוטריץ' הגיב הבוקר (שישי) לכישלון במשא ומתן בינו לבין 'הבית היהודי' בראשות חגית משה.

סמוטריץ', שלפני שחתם עם חגית משה, חתם עם בן-גביר, פירט את שלבי המו"מ מאז שהוא התחיל: "ישבתי עם חגית לשיחה, וביקשתי שנבנה יחד רשימה שתהיה מאוחדת בלי מנגנונים מפולגים. חגית מינתה את זבולון אורלב בראש צוות המו"מ, ותוך ימים הגענו להסכם. ומכאן בלי שום סיבה הגיוניות, המצב הלך לאיבוד".

"אך פתאום משום מקום, חגית חזרה בה מהתחייבויותיה, שהיו הבסיס לבחירתה", מפיל סמוטריץ' את האשמה על יו"ר 'הבית היהודי', "היא חזרה מהסכם על מיזוג אמיתי בין המפלגות, הציבה דרישות בלתי הגיוניות. הבנתי שמשהו מאד לא טוב מוביל שם את העניינים".

"הצעתי לחגית ריצ'-רצ' עם מועמדים משורות מפלגתה. היא סירבה", טען והמשיך, "ישבנו עם רבנים שניסו לפצח את העניין. באחת הפגישות הציע לנו אחד הרבנים מסמך התחייבות למיזוג המפלגות מיד לאחר הבחירות, אלא שאני יודע לקרוא - ואם תעיינו באותו מסמך תראו סעיפים שמיירטים את ההסכם כולו - נהיה לי מחנק בגרון".

"אין בליבי על חגית. אני יודע שהיא הייתה בשעת לחצים קשה", כתב, "הסכמנו לוותר על הכל ולתת שלושה מתוך השישה ברשימה ותפקיד בכיר לחגית למרות שמשקל המפלגה היה הרבה פחות".

"לצערי חגית בחרה אחרת. וכשהבנתי שמחד הם לא מוותרים על המשך פיצול המפלגות ובמקביל מנסים לסגור הסכמים לא ענייניים - פניתי לסגירה ראשונה עם עוצמה", נימק את החלטתו להסכם הראשון עם בן-גביר.

"בסופו של יום זכינו לרשימה מצויינת של אחים ואחיות ממגוון הציונות הדתית. כל אחד ואחת מאיתנו יכול למצוא כאן את עצמו", סיכם.

בתוך כך מוקדם יותר הבוקר, הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית וראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, נועד אמש (חמישי) עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאחר סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-24.

הרב דרוקמן אמר לח״כ סמוטריץ: "יש צורך להרים את דגל הציונות הדתית ברמה. ומן הראוי שתהיה רשימה גדולה של חברי הציונות הדתית בכנסת והממשלה ובהמשך איחוד של כל הציונות הדתית כולה".

בצלאל סמוטריץ חגית משה בן גביר הרב דרוקמן בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד