ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
הבחירות והמוטציות

איטליה: השגריר הישראלי מסכם שבוע סוער

איטליה זכורה היטב לכולנו מהגל הראשון בו פרץ הנגיף במלוא עוזו וגבה קרבנות רבים. אך מאז, מוטציות רבות התחלפו וכבר הגיע הגל השליש שאיים אף הוא למוטט את מוסדות הבריאות במדינה. כשבתוך כל הקלחת הזו רה"מ האיטלקי התפטר והניסיונות להקים ממשלה חדשה, בעיצומם

איטליה: השגריר הישראלי מסכם שבוע סוער
השגריר דרור אידר צילום: מתוך פייסבוק

לאחר התפטרותו של רה"מ האיטלקי ג'וזפה קונטה בשבוע שעבר, באיטליה מנסים להקים ממשלה חדשה ללא בחירות.

שלא כמו בישראל, ממשלות נופלות אינן סיבה לבחירות באיטליה, ופעמים רבות אפשר לראות מספר ממשלות בפרק זמן שבין בחירות לבחירות. בכל מקרה, המערכת הפוליטית באיטליה כמרקחה ויש סיכוים גדולים לראות בשבוע הקרוב ממשלה חדשה עם שרים חדשים.

בתוך כך, הקורונה ממשיכה לגבות את מחיר הדמים שלה באיטליה. 422 מתים רק ביום חמישי האחרון, ויותר מ-90 אלף מאז תחילת המגיפה. מאז סוף נובמבר יש ירידה עקבית במספר הנדבקים העכשווי, מכמעט 800 אלף לכ-430 אלף אתמול. מבצע החיסונים מתנהל עדיין לאטו; כמעט מיליון מחוסנים בפעם השנייה. בין השאר, מפני שכמויות החיסונים אינן גדולות.

החל מהשבוע הקרוב יגיעו גם חיסונים של חברת אסטרה-זנקה. שגריר ישראל באיטליה דרור אידר כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי במשרד הבריאות האיטלקי, "דיברו על הגברת קצב החיסונים".

"אצלנו בשגרירות הצטרפנו למבצע הטסת השליחים הישראלים מכל העולם ארצה כדי להתחסן. כבר בסוף השבוע יגיעו שליחים לשהות קצרה של חיסון וחזרה. בינתיים זה נעשה במשורה; כשנמל התעופה בארץ ייפתח, זרם השליחים יגבר עוד יותר" כתב השגריר אידר.

השגריר סיפר כי בשבוע החולף הוא השתתף בכנס של מכון המחקר ע"ש לואיג'י אנאודי על הסכמי אברהם, בהשתתפות שלושה שגרירים ערביים: "איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין. מה אומרים? התלבטתי זמן רב. ביקשתי לומר דברים משמעותיים. הזכרתי את יצחק וישמעאל שהתפייסו באחרית ימיו של אברהם וקברו אותו ביחד ונגעתי בעוד נושאים. אבל חיפשתי משהו נוסף. חזרתי לנאומיהם של אנואר סאדאת ומנחם בגין, בעת ביקורו של הנשיא המצרי בנובמבר 1977. שמתי לב שסאדאת ציטט מובאות מהתנ"ך. גם בגין הביא בנאומו מהתנ"ך, אך לא שילב בדבריו מהקוראן, הספר הכי חשוב למוסלמים, ולחלק ניכר מאנושות".

השגריר אמר במפגש, "אנחנו פועלים להרחיב את מעגל השלום ולבסס את הנורמליזציה איתנו בקרב עוד מדינות, מוטלת עלינו חובה עליונה לפעול לצרף עוד מדינות ערביות ומוסלמיות לציר מדינות השלום המתונות שיתוף הפעולה בינינו חיוני לשלום האזור וליציבותו, לעומת הציר הרדיקלי המובל בידי איראן ושלוחיה. האינטרס של איראן הוא מזרח תיכון לא יציב; אנחנו רואים אותה בכל אזור מתיחות במזרח התיכון, שופכת עוד דלק למדורה, מציתה מלחמות, ואז מציעה את שירותיה לפתור את הבעיה".

השגריר כתב כי הוא דיבר עם השגריר המרוקני, יוסף באלה. "אדם נחמד ולבבי, דיברנו על יהודי מרוקו, על ההיסטוריה ועל האקטואליה ועל הרצון לשיתוף פעולה בינינו. הוא הזמין אותי אליו לשגרירות, ולאחר מכן סיכמנו שיגיע אליי לארוחה".

כאן המקום לציין את ההתגייסות של כל השגרירות להצלחת האירוע הזה. מחלקת התקשורת בראשות הדובר והיועץ המדיני אורי צירינסקי, דואגת לניסוח הודעות היוצאות מהכינוס לתקשורת האיטלקית והישראלית, לחבור לעיתונאים ולעקוב אחרי המופעים של הידיעות. מחלקת דיפלומטיה ציבורית בראשות אריאל ברקוביץ דואגת להכנת האירוע, לניסוח פוסטים וציוצים ולפרסומם בזמן אמת. מחלקת הביטחון נותרה שעות אחרי שעת הסגירה הרגילה כדי לאפשר לשגרירות להמשיך לעבוד. וגם טלי נרקיסי, ראש הלשכה של השגריר.

"ועוד חדשה טובה, ביום רביעי השבוע החליטה מועצת מחוז ליגוריה (צפון איטליה) להכיר בחיזבאללה כארגון טרור על כל זרועותיו (גם המדינית). התקווה היא שמחוזות נוספים יצטרפו ליוזמה הזאת, ובסופו של דבר גם הממשלה תכיר בזה" כך השגריר הישראלי.

לתקשורת האיטלקית אמרתי: "ההחלטה הזו נועדה לשמור על ביטחון העולם החופשי כולו, ואיטליה בתוכו, מפני גורמי טרור טוטאליטריים המנצלים את הדמוקרטיות המערביות כבסיסים או תחנות לפעילויותיהם נגד המערב כולו". גם התקשרתי לנשיא המחוז, ג'ובאני טוטי, והודיתי לו על ההחלטה. הוא אמר שזה עניין שצריך ברור לכולם".

דרור אידר איטליה שגריר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד