י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתי תסתיים המגפה?

תקווה לעולם: ישראל מתקרבת במהירות לחיסון עדר של 75%

אור לגויים: סוכנות הידיעות 'בלומברג' בנו את מאגר המידע הגדול ביותר הנוגע לחיסונים ברחבי העולם, על פיו הם צופים את קצב נסיגת הנגיף ממדינות שונות ומהעולם כולו | מי במקום הראשון ומי תצא רק בעוד כמה שנים | מאבק עולמי

תקווה לעולם: ישראל מתקרבת במהירות לחיסון עדר של 75%
רופאים מתמגנים מפני הקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/FLASH90

ישראל היא המדינה עם שיעור החיסונים הגבוה ביותר בעולם, על פי הנתונים ישראל הולכת לקראת חיסון של 75% מהאוכלוסייה תוך חודשיים בלבד. רק לשם השוואה, ארה"ב תגיע לשם קרוב יותר לתחילת שנת 2022 - בעוד כשנה.

סוכנות הידיעות 'בלומברג', הקימה את מאגר המידע הגדול ביותר לגבי חיסונים ברחבי העולם, והיא בדקה מתי מדינות שונות יגיעו לחיסון חלק ניכר מהאוכלוסייה עם שתי מנות.

על פי הנתונים, המתבססים מ-119 מיליון מנות חיסון שניתנו בכל רחבי הגלובוס, קצב חלוקת החיסונים מתרחש במהירות רבה יותר במדינות מערביות עשירות יותר משאר העולם וייקח לעולם שבע שנים שלמות בקצב הנוכחי להתחסן. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

לגבי הגנה של החיסונים מפני נגיף הקורונה מציינת 'בלומברג' ההגנה פועלת תוך מספר שבועות מרגע קבלת הזריקות. אך אם רק אנשים ספורים בקהילה מתחסנים, הנגיף יכול להמשיך להתפשט ללא בקרה. לכן חשוב שכמה שיותר אנשים יקבלו את החיסון, קבוצות של אנשים יתחילו לבנות הגנה קולקטיבית כנגד הנגיף כך בדיוק פועל הרעיון המכונה "חסינות עדר".

סוכנות הידיעות מציינת כי החיסון החדש של ג'ונסון & ג'ונסון הראה לאחרונה תוצאות חיוביות בשימוש זריקה אחת בלבד בניסוי קליני גדול.

"אם יאושר", טוענים בסוכנות, "נתאים את מספר הזריקות הנדרשות ביחס לנתח השוק של כל מדינה, ומספר המחוסנים יעלה מהר יותר".

החיסונים כרגע לא אושרו לשימוש בילדים - אך מחקרים לגבי ילדים מתבצעים כל העת, מאחר ויש ילדים שחייבים הגנה בגלל מצב בריאותם, כך שאם ילדים גם יקבלו זקירות, מצב התחלואה יירד פלאים.

קורונה משרד הבריאות סוכנות בלומברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד