י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אקט מחאתי

זו הסיבה שהמורים בבית הספר החרדי שובתים

מורים לא יהודים בבית ספר חרדי באנטוורפן, בלגיה, פתחו בשביתה בגלל שחלק מההורים לא מוכנים לבדוק אם ילדיהם נדבקו בקורונה

זו הסיבה שהמורים בבית הספר החרדי שובתים
אילוסטרציה צילום: pixabay

מרבית המורים הלא-יהודים בבית הספר 'יסודי התורה - בית יעקב' הפסיקו לעבוד ביום רביעי האחרון, כך דווח ביום שישי ב"גאזנט ואן אנטוורפן", המורים אחראים על חומר ההוראה הנדרש על ידי המדינה הבלגית.

השביתה נבעה מסירובם של חלק מההורים למלא אחר דרישת משרד החינוך כי כל תלמידה הלומדת בבית הספר, תישלח אליו רק לאחר שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות, זה היה הבסיס לפשרה שאפשרה את פתיחתם מחדש ב-4 בינואר של בתי הספר היסודיים באנטוורפן.

עשרות מתלמידי 'יסודי התורה' נבדקו בשבועות האחרונים, ונמצאו חיוביים לנגיף, וכך גם כמה מורים. הנהלת בית הספר ביקשה מההורים לבדוק את ילדיהם לאחר התייעצות עם משרד הבריאות ועם הרשויות המחוזיות והעיריות. עם זאת, זו הייתה עצה, אך משרד הבריאות לא יכול לחייב את ההורים.

כשהמורים הבחינו ביום רביעי האחרון כי ישנן בכיתה כמה תלמידות שלא עברו בדיקת קורונה שניה, רבים מהם החליטו ללכת הביתה אחרי שעת הלימוד הראשונה כאקט מחאתי.

ניקו הורמנס, מנהל הסגל הלא יהודי, אמר כי הוא לא תומך בשביתה אך הוא "מבין את הסיבות לכך", כך דיווח העיתון. הוא גם אמר כי אין כל עילה חוקית לשלול גישה לבית הספר מתלמידים שלא ביצעו שתי בדיקות שליליות.

קורונה בית ספר חרדי בית ספר לבנות חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד