י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יזכה לתמיכה?

רבינוביץ פועל להדחתו של נשיא אוקראינה היהודי

בגלל סגירתם של שלושה ערוצי תקשורת פרו רוסיים באוקראינה, מחוקק יהודי פועל להדחתו של נשיא אוקראינה היהודי. המחוקק ואדים רבינוביץ', שמפלגתו מונה רק 13% מהמושבים בפרלמנט, יזדקק לתמיכת מפלגות האופוזיציה הלאומיות העוינות את רוסיה

רבינוביץ פועל להדחתו של נשיא אוקראינה היהודי
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: צילומסך כאן 11

ואדים רבינוביץ', מחוקק יהודי באוקראינה, פתח בהליכי הדחה נגד נשיא אוקראינה ולודימיר ז'לנסקי. רבינוביץ' המוביל את מפלגת האופוזיציה הגדולה באוקראינה, הודיע ​​ביום רביעי על המהלך נגד הנשיא היהודי, בגלל סגירתם של שלושה ערוצי טלוויזיה שעל פי החשד ממומנים על ידי רוסיה.

סגירת ערוצי הטלוויזיה ביום שלישי האחרון היוותה "תגמול פוליטי נגד תקשורת ביקורתית" שהובילה ל"דיקטטורה אישית באוקראינה", כך הזהיר רבינוביץ' בהצהרה.

ואדים רבינוביץ' הוסיף ואמר: "זלנסקי קרא תיגר על תושבי אוקראינה, הוא קרא תיגר על העתיד האירופי של אוקראינה, משום שפשיזם אינו עתיד או בחירה אירופית. כאשר ספרים נאסרים ונשרפים, ערוצים נסגרים, עיתונאים נהרגים - זה פשיזם אמיתי".

הנשיא זלנסקי חתם על צו נגד שלושה ערוצי טלוויזיה במדינתו ב-2 בפברואר. ראש המועצה הפוליטית של מפלגת האופוזיציה ויקטור מדבדצ'וק כינה את החלטת הנשיא כלא חוקית.

ביום רביעי אמר הנשיא זלנסקי כי "חופש העיתונות והביטוי לא נמצא בסכנה כלשהי באוקראינה, אך לצעדים שלו בנוגע לשלושת הערוצים יש הצדקה ברורה בגלל המימון מרוסיה ושיתוף פעולה עם ארגוני טרור".

כזכור, אוקראינה ורוסיה היו מעורבות בסכסוך טריטוריאלי מדמם לאורך גבולן המשותף ובאזורים במזרח אוקראינה המוחזקים על ידי בדלנים פרו-רוסים, אשר ממשלת אוקראינה רואה בהן קבוצות טרור.

רבינוביץ', שמפלגתו מונה רק 13% מהמושבים בפרלמנט, יזדקק לתמיכת מפלגות האופוזיציה הלאומיות העוינות את רוסיה. סביר להניח שהם לא יענישו את זלנסקי על סגירת התקשורת הפרו-רוסית לכאורה.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד