ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
עימות בוועדה

אשר נגד כחול לבן "משתקים את הממשלה"

יו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר בחר לפתוח את דיוני הוועדה הבוקר במתקפה ישירה על מפלגת כחול לבן בטענה כי אלו משבשים את דיוני הממשלה ומונעים החלטות מצילות חיים | חה"כ גינזבורג לא נותר אדיש והשיב במתקפה משלו | צפו

אשר נגד כחול לבן "משתקים את הממשלה"
יעקב אשר ואיתן גינזבורג צילום: באדיבות המצלם

יו"ר הוועדה חה"כ יעקב אשר תקף הבוקר (ראשון) את כחול לבן בכל הנוגע להתנהלותם בממשלה בעניין הקורונה, כשלטענתו כחול לבן ששווים רק ארבעה מנדטים בסקרים מנסים לשתק את הממשלה בטענה של שוויוניות.

"ביום פיזור הכנסת הבעתי תקווה שנושא הקורונה לא יהפוך לחלק ממסע בחירות קטנוני בו יש תחרות מי טוב יותר ומי יותר נחמד ולמי יש רעיונות יותר טובים מה לפתוח, לצערי הרב חזינו בסופ"ש האחרון בתוצאה של משהו שאין לו שום צידוק מוסרי, הפריטטיות", פתח אשר את המתקפה, "עם ישראל ראה שבוע שלם של כיפופי ידיים על 24 שעות ועל 12 שעות שבימים כתיקונם היינו זועקים על כך".

לדברי אשר, "גם אם בנו מנגנון שנועד לשרת בזמנו ממשלה רחבה שלא הייתה שוויונית 100% מבחינת חבריה, לא יתכן שלמנגנון כזה יהיה כוח כה הרסני שיכול לשתק את עבודת הממשלה".

אשר הוסיף, "היום יש בממשלה קבוצה שמייצגת רצון לעשות דברים שישפיעו בצורה נכונה וגם אם נערבב את הבחירות לעניין הזה, כל ממשלה רוצה שהמצב הבריאותי והכלכלי יהיה יותר טוב, ומנגד יש קבוצה נוספת של גוף שהיה גדול והפך בינוני והיום הוא גוף קטן של 7 ח"כים. זה לא נותן את הזכות המוסרית לבוא מתוך הממשלה ואולי חלילה לגרום לכאוס כדי להראות שהממשלה אולי לא מצליחה".

עוד תקף אשר, "עם ישראל רואה מה שאני רואה- משחק כוחנות. לבוא ולנופף בסעיף פריטטי ולשגע מדינה שלמה – זה לא מוסרי, אין לאף אחד זכות מוסרית לשחק בבריאות שלנו". הממשלה צריכה לנהל מערכת ולא להתנהל בתוך שביתות איטלקיות שבהן תופסים בגרון כשאין מאחור גוש אלא רק שאריות".

נציג כחול לבן חה"כ איתן גינזבורג ניסה להתגונן והשיב במתקפה, "אתה מנצל את מעמדך לתעמולה פוליטית ולדיבור על דברים שלא קשורים לוועדה. ביקשת בלי פוליטיקה אבל כל מה שאתה עושה זה פוליטיקה. ברגע שפרופ' גמזו הביא את תכנית הרמזור הייתם הראשונים לפנצ'ר את זה. אני זוכר איך ניסיתם בכל הכוח שהתכנית לא תתקיים וכולם הבינו שהתכנית של המקצוענים נכשלה כי הכשלתם אותה ואח"כ הגיעו הלחצים וההפרות, הלוויות ההמוניות והחתונות ואז אתה בא להלין על כחול לבן".

עוד אמר גינזבורג, "אנחנו נוהגים באחריות ואחרי למעלה מחודש סגר מוחלט במדינה כשאנשים נאנקים ורואים בסוף שזה פייק סגר כי הציבור הפסיק להאמין ופרופ' אש אומר שהציבור עייף והפוליטיקאים אומרים שצריך להמשיך את הסגר, כחול לבן אומרים שצריך לראות איך באופן זהיר ואחראי מתחילים לפתוח באופן מדוד מצימרים במשפחות גרעיניות וטיפולים אחד על אחד".

על נושא השיווניות אמר גינזבורג: "הממשלה הזו נבנתה כשוויונית מיומה הראשון ותודה לאל, ממשלה וכנסת לא מנהלים על פי סקרי דעת קהל. תוצאות הבחירות ייקבעו בסופן וכל עוד אנחנו בממשלה נפעל באחריות ונשים את האינטרס של כלל ישראל לפני הכל".

יעקב אשר איתן גינזבורג מפלגת כחול לבן קורונה ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד