י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיור נבון

איך בוחרים שכונת מגורים?

לפני שבוחרים דירה בוחרים את השכונה שבה היא ממוקמת, שכן הסביבה היא פרמטר מרכזי ובעל חשיבות רבה לרוכשים. בנוסף, הסביבה משפיעה על התשואה, על אורח החיים ועל החינוך לילדים. אז איך יודעים באיזה אזור להתמקד? הנה כמה טיפים

איך בוחרים שכונת מגורים?
שכונת מגורים צילום: פיקסביי

בחירה נכונה של שכונת מגורים היא החלטה הרת גורל. בטווח הקצר, השכונה שבה גרים משפיעה על איכות החיים ועל הנגישות לשירותי חינוך, דת ורווחה. בטווח הבינוני, השכונה קובעת מי יגור לידנו ומי יהיו החברים של הילדים. בטווח הארוך, השכונה והאזור משפיעים על ערך הנכס והשאלה האם נוכל להפיק תשואה מדירה שבבעלותנו.

החדשות הטובות הן שיש פרמטרים שחוזרים על עצמם ויכולים להיות רלוונטיים גם עבור בחירת שכונת מגורים. אז אם יודעים במה להתמקד, מגדילים את הסיכוי לכך שההחלטה הסופית תעלה בקנה אחד עם הציפיות ועם התקציב.

ביטחון, חינוך וביקוש

הפרמטרים האובייקטיביים העיקריים שבהם אפשר להשתמש על מנת לבחור שכונת מגורים הם ביטחון, חינוך וביקוש. מבחינת ביטחון, אפשר לקבל נתונים ברורים על נתוני פשיעה, עבריינות ופריצה לבתים ולהשוות בין שכונות על פי מספר אירועי ונדליזם. מבחינת חינוך, הדגש הוא על מגורים בקרבת בתי ספר טובים או גני ילדים רלוונטיים.

הביקוש הוא פרמטר מורכב יותר. כאן העיקרון המנחה הוא חוק העדר, כך שאם שכונה מסוימת מתאפיינת ברמות ביקוש גבוהות – תהיה לזה השפעה על תהליך ההחלטה. בכל מקרה, שווה להכין את שיעורי הבית ולהתאים את שכונת המגורים לתקציב הקנייה או ההשכרה.

איך בודקים תשתיות של השכונה?

מה שקורה מתחת לפני השטח חשוב לא פחות מהשאלה עד כמה השכונה נקייה, מסודרת ומאורגנת. הדגש צריך להיות על שכונה עם תשתיות מתאימות ועם כבישים סלולים, מדרכות, ביוב וניקוז שפכים, תאורת רחוב, גינות, שבילים, ספסלים וכמובן פינות משחק לילדים.

הדרך ללכת על בטוח היא לבחור שכונות חדשות כמו למשל סביב דירות בחריש ויישובים דומים. אם השכונה נבנתה בשנים האחרונות, אפשר להיות בטוחים שגם התשתיות שיש בה הן ברמה גבוהה ומתאימות לדרישות שלנו.

המלצות של חברים, קרובים ובני משפחה

בסופו של דבר, כולנו מעדיפים לגור ליד אנשים שדומים לנו. אז בשביל לחסוך זמן ועוגמת נפש, אפשר לבסס את הבחירה של שכונה מסוימת על המלצות. את ההמלצות הכי אובייקטיביות מקבלים דרך חברים, קרובים ובני משפחה. אם לא מכירים באופן אישי מישהו שגר בשכונה שהוא מחבב, אפשר להשתמש בחוות דעת של שמאי מקרקעין או מתווך.

לבסוף, כדאי להגיע אל השכונה לפחות כמה פעמים ובשעות שונות של היום. כך יודעים אם מדובר על שכונה רועשת או שקטה, מי האוכלוסייה שגרה בה ומה האווירה. זה כמובן דורש השקעה של זמן, אבל משתלם מאוד לכל המשפחה ולצורך שמירה על ערך הנכס והבית.

מגורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד