י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאזנים את המדינה

מקדם ההדבקה במגזר החרדי - הנמוך ביותר

מערך החיסונים ממשיך במלוא המרץ, השמיים נותרו סגורים, רק חלק מההגבלות הוסרו הבוקר. מערכת החינוך ממתינה להכרעת שרי הממשלה בדבר מועד פתיחתה, בתוך כל זה מתברר היום כי מקדם ההדבקה במגזר החרדי הוא הנמוך ביותר בישראל

מקדם ההדבקה במגזר החרדי - הנמוך ביותר
אוכפים את הסגר בבני ברק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כלי התקשורת הכלליים ולא רק.. הפכו את המגזר החרדי למפיץ המחלה. מדי ערב נפתחים המהדורות בסקירה נרחבת של כל הפרה במגזר החרדי - תוך התעלמות כמעט מוחלטת מהנעשה ברחוב הערבי ואף במגזר הכללי.

מה שבכלי התקשורת הכללים לא יבליטו, היא העובדה כי בימים אלו המגזר החרדי הוא זה שמאזן את דירוג מקדם ההדבקה במדינה, R-1 מגדיר את המצב כמגפה בהתפשטות, R-0.8 מסומן כקו ירוק.

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (ראשון) ממוצע מקדם ההדבקה במדינת ישראל עומד על 0.99, 0.01 לפני R-1 המגדיר כאמור את המצב כמגפה בהתפשטות.

כשמעיינים בנתון המדאיג, מגלים שבחלוקה למגזרים, המגזר החרדי דווקא מאזן את המדינה. מקדם ההדבקה במגזר החרדי עומד על 0.90, בעוד שבמגזר הכללי הוא עומד על 1.05, ובמגזר הערבי עומד על 1.01.

בתוך נמשכים הדיונים על מועד ואופי פתיחתה המחודשת של מערכת החינוך, ההכרעות צפויות להינתן הערב על ידי שרי הממשלה.

מוקדם יותר היום דווח כי למרות שמקדם ההדבקה החרדי הוא הנמוך ביותר, הערים החרדיות ממשיכות 'לככב בראש רשימת הערים האדומות. כאשר בסך הכול ישנן 65 ערים אדומות, 86 ערים כתומות, 34 ערים צהובות. ו-57 ערים ירוקות.

ברשימת הערים האדומות ניתן למצוא את נתיבות, מודיעין עילית עמנואל, בשלישייה הפותחת, רכסים מוקמה במקום ה-8, ביתר עילית ממוקמת במקום ה-19, גבעת זאב במקום ה-23, קריית גת ובית שמש חולקים את מקומות 30 ו-31חצור ממוקמת במספר 43 אחריה זכרון יעקב במספר 44, ירושלים במקום 51, קריית יערים במספר 55, חריש ממוקמת במספר 57, ואשדוד במספר 59.

קורונה מגזר החרדי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד