י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדרך למו"מ

האייתוללה חמינאי: "על ארה"ב לבטל את כל הסנקציות"

המנהיג הרוחני באיראן, עלי חמינאי, דורש את ביטול כל הסנקציות האמריקניות כתנאי הכרחי לחזרתה של איראן להסכם הגרעין שנטש דונלד טראמפ

האייתוללה חמינאי: "על ארה"ב לבטל את כל הסנקציות"
האייתולה עלי חמינאי צילום: מתוך הטוויטר שלו

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי דורש מארה"ב לבטל תחילה את כל הסנקציות כתנאי מוקדם להחזרת הרפובליקה האסלאמית להסכם הגרעין בשנת 2015.

"אם הם רוצים שאיראן תחזור להתחייבויותיה, אמריקה חייבת לבטל לגמרי את הסנקציות, ולא רק במילים או על הנייר", אמר חמינאי בנאום ששודר בטלוויזיה למפקדי חיל האוויר.

כזכור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא איראן חסן רוחאני, כמו גם שר החוץ ג'וואד זריף, הביעו עניין להחזיר את ההסכם לחיים. עם זאת, אנשים בממשל האיראני כולל האייתוללה לא ששים להצטרף להסכם באותם תנאים כמו בעבר. המנהיג העליון כתב בטוויטר כי איראן "עמדה בכל ההתחייבויות" בשונה מ"ארה"ב או שלוש מדינות אירופאיות שהפרו את התחייבויותיהן".

כזכור טראמפ, שהיה נגד ההסכם לפני כניסתו לתפקיד, הוציא את ארה"ב בשנת 2018 ויזם מדיניות של "לחץ מקסימלי" נגד טהרן. בתגובה המשיכה הרפובליקה האסלאמית בהפרות הדרגתיות של ההסכם, כמו העשרת אורניום נוספת, אך הודיעה כי היא תעצור את ההפרות הללו בכל עת אם ארה"ב תסיר את הסנקציות שלה.

עלי חמינאי איראן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד