י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסגולה המיוחדת

אלפים הצטרפו מכל העולם: לובשים שק בכל יום ועוצרים את המגיפה

מגיפת הקורונה ממשיכה להפיל חללים רבים - והעולם אובד עצות מולה • ומה עשו אבותינו כשהיו בצרה? לבשו שק • בהוראת האדמו"ר הרב פינטו, קמפיין חדש קורא ללבוש שק בכל יום • הפרטים המלאים

אלפים הצטרפו מכל העולם: לובשים שק בכל יום ועוצרים את המגיפה
לבישת שק צילום: מתוך הסרטון

"השק שרבבות מעם ישראל לובשים - עולה למקום עליון. ואין אנחנו יודעים אם היה עוד דור שכך רבבות מעם ישראל לובשים על גופם שק, על חורבן בית המקדש ועל הגלות ועל היד שנשתלחה במקדש ועל הפגמים שנעשו מהעבירות. והצער של השק, עולה למקום עליון", כך אמר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, על רקע האלפים שהחלו ללבוש בגד שק לפחות שעה ביום.

בימים האחרונים, עלה לאוויר קמפיין חדש בתחנות הרדיו ובאתרים המובחרים שקורא ללבוש בכל יום בגד שק, לפחות שעה אחת ביום. בזכות זה, אומר הקמפיין, עוצרים את מגיפת הקורונה המשתוללת וזוכים לישועות.

הקמפיין נולד בעקבות קריאתו של האדמו"ר הרב פינטו, ללבוש שק בתקופה זו, כשעה ביום, וכפי שנהגו אבותינו בכל הדורות בעת שהיו בעת צרה ומצוקה.

כבר כיום, אלפים רבים מישראל ומהעולם לובשים שק בכל יום, זאת לאור קריאתו של האדמו"ר הרב פינטו. כעת צפויים עוד רבים להצטרף ליוזמה הרוחנית שתופסת תאוצה רבה.

בשיעורו שהועבר לאלפים ממרוקו, הסביר האדמו"ר את הרעיון של לבישת השק: "כתוב שאברהם אבינו קנה את מערת המכפלה בארבע מאות שקל כסף עובר לסוחר. מה זה ארבע מאות שקל כסף? כתוב בספרי קבלה שיש ארבע מאות שערים של קדושה וכנגדם ארבע מאות שערים של טומאה".

"לעשיו היה כוח על 400 שערים של טומאה ולכן הוא הביא איתו 400 חיילים ללכת ולהילחם עם יעקב אבינו, וזה כנגד 400 שערים של טמאה, ומנגד, יש את ה-400 שקל כסף עובר לסוחר - שאברהם אבינו שילם לעפרון לקנות את מערת המכפלה. אברהם רכש וקנה את ה-400 שערים כדי להגיע למערת המכפילה ששם נמצא הפתח שדרכו עולות כל נשמות ישראל וכל מצווה ומעשה טוב שהאדם עושה, הכל עובר מאותו הפתח".

הרב פינטו ממשיך להסביר: "המילה 'שק' היא בגימטריה 400, וזה כנגד ה-400 שערים שמהם מגיעים אל מערת המכפילה. ולכן, מתי שיעקב אבינו שמע ש'טרף טרף יוסף' - הוא לבש שק ואפר, ורבותינו הקדושים אומרים, שיעקב אבינו לימד אותנו את אומנות השק, שבכל פעם שיש צרה, צריך ללבוש שק".

"אם אדם לובש שק לפחות שעה ביום, זה טוב. לשים כל היום זה קשה, ללכת עם שק לפחות שעה ביום. ישנם זמנים מיוחדים שבהם זו זכות גדולה ללבוש שק, למשל בזמן שעושים תיקון חצות", הוסיף הרב פינטו.

ניתן להשיג שק במכון תורת יאשיהו, בטלפון: 037922548

הרב יאשיהו פינטו שק ואפר לבוש שק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!