כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשורה לישראל?

ביידן מצהיר: "לא אסיר את הסנקציות על איראן"

אם חשבנו שנשיא ארה"ב הנוכחי, יהיה מרוכך יותר מול איראן לעומת קודמו בתפקיד, ביידן מצהיר בשעות האחרונות כי לא יסיר את הסנקציות שהטיל קודמו טראמפ כל עוד איראן לא תפסיק להעשיר אורניום 

ביידן מצהיר: "לא אסיר את הסנקציות על איראן"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

"לא אסיר את הסנקציות על איראן אם הם לא יעצרו את העשרת האורניום", כך אומר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בראיון ל-CBS. דבריו מגיעים שעות ספורות אחרי שהמנהיג העליון באיראן עלי חמינאי, דרש להסיר את הסנקציות לפני שהמדינה תחזור להתחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין ב-2015.

"האם ארה"ב תסיר את הסנקציות תחילה על מנת להחזיר את איראן לשולחן המשא ומתן?" נשאל ביידן. "לא" הגיב הנשיא ביידן. הנשיא נשאל "הם צריכים להפסיק להעשיר אורניום קודם?", ביידן הנהן בחיוב.

כאמור המנהיג העליון האיתוללה עלי חמינאי אמר מוקדם יותר היום כי על ארה"ב לבטל את הסנקציות לפני שאיראן תעמוד בהתחייבויותיה על פי הסכמי הגרעין שנחתמו בשנת 2015. בנובמבר האחרון אמר שר החוץ האיראני ג'וואד זריף כי מדינתו תחזור "באופן אוטומטי" להתחייבויותיה באם ביידן יביא לביטול הסנקציות שהטיל קודמו דונלד טראמפ.

כזכור נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא איראן חסן רוחאני, כמו גם שר החוץ ג'וואד זריף, הביעו עניין להחזיר את ההסכם לחיים. עם זאת, אנשים בממשל האיראני כולל האייתוללה לא ששים להצטרף להסכם באותם תנאים כמו בעבר. המנהיג העליון כתב בטוויטר כי איראן "עמדה בכל ההתחייבויות" בשונה מ"ארה"ב או שלוש מדינות אירופאיות שהפרו את התחייבויותיהן".

כזכור טראמפ, שהיה נגד ההסכם לפני כניסתו לתפקיד, הוציא את ארה"ב בשנת 2018 ויזם מדיניות של "לחץ מקסימלי" נגד טהרן. בתגובה המשיכה הרפובליקה האסלאמית בהפרות הדרגתיות של ההסכם, כמו העשרת אורניום נוספת, אך הודיעה כי היא תעצור את ההפרות הללו בכל עת ובתנאי שארה"ב תסיר את הסנקציות שלה.

ג'ו ביידן איראן האיום האיראני הסכם הגרעין האיראני עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד