כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הוסתרו ל-30 שנה

תרגיל בחירות? גנץ דורש לחשוף את הפרוטוקולים

אמש והערב פורסמו הקלטות ותימלולים מההתכתשויות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. הערב לאחר פרסום דקות ארוכות של התכתשות, יצא ראש הממשלה החלופי גנץ בדרישה לחשוף את הפרוטוקולים

תרגיל בחירות? גנץ דורש לחשוף את הפרוטוקולים
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

בצעד תמוה נאסרו לפרסום הפרוטוקולים של דיוני קבינט הקורונה למשך 30 השנים הבאות. הערב (ראשון) צפה ועלתה שוב הסוגיא, לאחר שפורסמו הקלטות ובהן ההתכתשות הפומבית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשותפו שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ במהלך הדיון בהארכת הסגר ביום חמישי האחרון.

בנוסף נחשפו אמש התבטאויותיו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ביום חמישי לפני כן, עת הסביר לבן שיחו בחדר כי 'הסכם הממשלה הפריטטית' נועל את נתניהו מלבצע מהלכים. שר הביטחון גנץ העיר לו כי הוא שכח להשתיק את עצמו ב'זום'.

הערב עם פרסום ההתכתשות כאמור, קרא יו"ר מפלגת כחול לבן לחשוף מידית את כל הפרוטוקולים ולא רק את אלו המשרתים את נתניהו.

"‏בהמשך להדלפות המגמתיות והחמורות מדיוני הממשלה, אני דורש לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה וקבינט הקורונה במלואם. לא רק הדלפות לצרכים האישיים והמשפטיים של נתניהו" כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו.

יצוין, כי לפני כשבועיים פנתה כתבת חדשות 13 ליאור קינן, לחברי קבינט הקורונה ושאלה מהי עמדתם בנוגע לפרסום הפרוטוקולים על פי התחקיר של קינן רוב שרי הממשלה הגיבו בעד לפרסם את הפרוטוקולים מדיוני קבינט הקורונה.

השרים יולי אדלשטיין, מירי רגב, ישראל כץ, אמיר אוחנה, אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, בני גנץ, עמיר פרץ, אלי כהן, יזהר שי, אורית פרקש-הכהן הצהירו כי הם בעד, השר אריה דרעי סירב להגיב. ורק ראש הממשלה ויובל שטייניץ התנגדו.

בתנועה לחופש המידע אמרו עם פרסום נתוני התחקיר של קינן: "אנחנו נפנה לבית המשפט העליון כדי שיורה לחשוף את תהליך קבלת ההחלטות בממשלה – לא בעוד 30 שנה".
בני גנץ פרוטוקול קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד