ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"נצליח לטפל בעוד חולים בודדים"

שיא שלילי: מכשירי האקמו בתפוסה כמעט מלאה

לרשות מדינת ישראל עומדות בסך הכל 70 מכונות אקמו בכל רחבי הארץ | בימים האחרונים הופעלו במקביל לא פחות מ-41 מכשירי אקמו | צוותי הרפואה מודאגים

שיא שלילי: מכשירי האקמו בתפוסה כמעט מלאה
מחלקת כתר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאורך כל זמן התפרצותו של הנגיף עלתה שוב ושוב היכולת של צוותי הרפואה כמו גם המכשירים השונים המשמשים להצלת חיים לשרוד ולפעול תחת תנאי לחץ משתנים המושפעים מאופי ועוצמת ההתפרצויות של הנגיף.

אתמול (שני) דווח כי בכל רחבי הארץ הופעלו במקביל לא פחות מ-41 מכשירי אקמו, מדובר בשיא, שלילי. במשרד הבריאות מביטים בחשש לנוכח המפלצת המסוכנת המתהווה לנגד עיניהם במסדרונות בית החולים.

יצוין כי לרשות מדינת ישראל עומדות בסך הכל 70 מכונות אקמו בכל רחבי הארץ. הבעיה הגדולה יותר מהמחסור שעלול להתרחש במכונות, הוא המחסור הוודאי והמוחשי של צוותי רפואה היכולים להפעיל את המכונות, רופא ואחיות לצד טכנאי מיוחד.

בכיר במשרד הבריאות אמר ל'ידיעות אחרונות': "בהינתן שיהיו פה 2000 חולים קשה, היכולת שלנו להעלות חולים על אקמו תלך ותפחת. אז אתה עושה את השיקול של מי הסיכויים הכי גבוהים לשרוד. זה עצוב, אבל שם אנחנו נמצאים. אנחנו עושים את המקסימום כדי לטפל כמה שיותר טוב בכל החולים, אבל לדעתי אנחנו כמעט במקסימום... נצליח לטפל בעוד חולים בודדים".

"בסוף השבוע שעבר, כדי להעלות חולה על אקמו ניסינו במשך 5 שעות לחבר בין צוותים, ציוד ומכשור של ארבעה בתי חולים, ולפעמים מגיעים למסקנה שלחולה מסויים אין סיכוי לשרוד ולא מעלים אותו על אקמו. אם תהיה רמת תחלואה מטורפת עם כמויות גדולות של חולים שנזקקים לטיפול, יכול להיות שנצטרך להפעיל וועדת אתיקה" הוסיף הבכיר, וסיכם: "גם במספרים הנוכחיים אנחנו לא נותנים את הטיפול המיטבי שאנחנו יודעים לתת".

מכשיר אקמו קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד