כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
לפני כינוס הקבינט

אלה הפתרונות האפשריים להפעלת החינוך בערים האדומות

שעות קודם כינוס הקבינט, הונחו על שולחן משרד הבריאות מספר אפשרויות שיאפשרו את פתיחת מוסדות החינוך גם בערים אדומות וכתומות שמרביתן חרדיות. ההצעות: פתיחת מוסדות חינוך למחלימים, לימודים במשמרות ובשטח פתוח | כל הפרטים

אלה הפתרונות האפשריים להפעלת החינוך בערים האדומות
תלמוד תורה בבני ברק צילום: דוברות עריית בני ברק

בעוד כשעתיים (שלישי) יתכנס קבינט הקורונה לדון במתווה פתיחת מערכת החינוך בישראל, כשברקע הזעם מהסיעות החרדיות על שלא ניתן פתרון לערים האדומות והכתומות שמהוות קרוב ל-80 מילדי הארץ. ל'בחדרי' נודע שנעשים מאמצים כדי לפתור את הסאגה.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים' על שולחן משרד הבריאות נמצאים שלושה מתווים שיאפשרו פתיחת מוסדות חינוך גם בערים האדומות ובכך יתאפשר להשיב כמה שיותר את שיגרת הלימודים לתלמידי ישראל.

ההצעות שהונחו במשרד הבריאות: פתיחת מערכת החינוך למתחסנים ומחלימים, לימודים בכיתות קטנות עם מספר תלמידים מצומצם - בשטח הפתוח, או פתיחת כיתות קטנות לפי משמרות, לאורך שעות היום.

בימים האחרונים קיימו נציגי הסיעות החרדיות שיח בנושא עם ראש הממשלה, משרד הבריאות והחינוך, ובשעות אלה נמשכות השיחות אותן מרכז השר אריה דרעי, יחד עם השלטון המקומי, במאמץ להשיג מתווה שיאפשר לימודים בערים האדומות.

על פי המתווה שפורסם '׳חדשות 12', משרד החינוך והבריאות מציעים לפתוח בשלב הזה את גני הילדים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב רק הצהובות והירוקות. בנוסף, לפי המתווה בערים האדומות לא יפתחו הלימודים כלל , כשאת הגזרה הזו מבקשים החרדים לשנות לטובל כלל האזרחים.

על פי נותנים שהוצגו היום, רק 23% מערי ישראל שומרים על מצב תחלואה שמוגדר כעיר ירוקה או צהובה, ולכן משרד הבריאות משנה את הקריטריון לעיר כתומה, כשמלבד מדד התחלואה, יתווספו גם נתוני המחוסנים כדי לאפשר לימודים בישובים החילונים בעוד החרדים האדומים יישארו סגורים.

על פי הדיווח של ירון אברהם, מוסדות החינוך יפתחו גם בערים כתומות מתחת לציון רמזור של 6.5 ועם 70% לפחות של מחוסנים במנה שנייה מקרב אוכלוסיות של בני 50 ומעלה. כאשר ללא ספק מדובר בהחלטה שנועדה לפגוע בישובים החרדים שמרביתם כאמור, בצבע אדום ופחות מחוסנים.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד