כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפיצה שנאה בפומבי

המועמדת לנשיאות עומדת בפני מאסר

מועמדת לנשיאות צרפת לשעבר, מארין לה פן, עומדת בפני שלוש שנות מאסר בשל פרסום תמונות של זוועות דאעש | הוריו של ג'יימס פולי שנרצח על ידי דאעש האשימו את הפוליטיקאית בשימוש בתמונות 'ללא צנזורה' למטרותיה הפוליטיות

המועמדת לנשיאות עומדת בפני מאסר
אילוסטרציה צילום: unsplash

התקווה של הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, עומדת בפני שלוש שנות מאסר בגין ציוץ תמונות "מפלצתיות" של עיתונאי אמריקני שראשו נערף על ידי ארגון הטרור דאעש.

מנהיגת הימין הקיצוני הואשמה בהפצת שנאה על ידי פרסום תמונותיו של ג'יימס פולי, שנרצח על ידי קבוצת הטרור בשנת 2014. המשפט מתנהל על רקע סקרי דעת קהל שמראים כי היא אחת הפוליטיקאים הפופולאריים ביותר בצרפת ותלך ראש בראש עם הנשיא המכהן עמנואל מקרון ב-2022, כפי שניסתה את מזלה בבחירות 2017.

מנהיגת הימין הקיצוני עוררה זעם על ידי פרסום התמונות בשנת 2015, זמן קצר לאחר סדרת התקפות של אל-קאעידה והמדינה האיסלאמית על פריז.

היא צייצה את תמונת עריפת הראש תחת הכיתוב 'זהו דאעש', יחד עם אדם שעולה באש בתוך כלוב, וקורבן דאעש שנמחץ על ידי טנק. ביום רביעי אישרו התובעים כי הפוליטיקאית בת ה-52 עומדת לדין בגין "הפצת מסרים אלימים המסיתים לטרור, או לפגיעה קשה בכבוד האדם וקטינים יכולים לראות אותם" דבר האסור על פי החוק הצרפתי. האישום כולל עונש מאסר של עד שלוש שנים וקנס של 100,000 דולר.

לה פן, שהתמודדה בבחירות לנשיאות צרפת בשנת 2017, מכחישה את ההאשמות ומתארת אותן כ"מתקפה על חופש הביטוי". בין אלה שהתלוננו על ציוצי המנהיגה הצרפתית היו הוריו השכולים של ג'יימס פולי, ג'ון ודיאן.

הם האשימו את הפוליטיקאית בשימוש בתמונות 'ללא צנזורה' למטרותיה הפוליטיות. הם אמרו בהצהרה משותפת: "אנו מוטרדים מאוד מהשימוש הבלתי רצוי בג'ים לצורך רווח פוליטי של לה פן ומקווים שתמונתו של בננו, יחד עם שני הצילומים הגרפיים האחרים, יוסרו מיד".

שר הפנים דאז ברנרד קזנייב התלונן למשטרה ואמר כי יש לחקור את הציוצים "כפי שהם עושים בכל פעם שמתפרסמים תמונות מסוג זה".

מארין לה פן עונש מאסר שיח שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד