כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שומרת על התואר

האדם השני המבוגר בעולם שרדה את הקורונה בגיל 116

שרדה שתי מלחמות עולם, את השפעת הספרדית, היא עיוורת ונעה בכיסא גלגלים וכעת התגברה גם על נגיף הקורונה שהמית 10 מחבריה לבית האבות בו היא מתגוררת. מעט על נזירה בת 116 אזרחית צרפת

האדם השני המבוגר בעולם שרדה את הקורונה בגיל 116
אילוסטרציה צילום: pixabay

נזירה צרפתייה בת 116, המדורגת שנייה בעולם כאדם המבוגר ביותר שחי עלי אדמות, שרדה את נגיף הקורונה ומצפה לחגוג יום הולדת 117 היום (חמישי).

קבוצת המחקר בגרונטולוגיה, המאמתת פרטים על אנשים שנחשבים בני 110 ומעלה, פרסמה כי הצרפתייה לוסיל רנדון היא האדם השני בגיל המופלג בעולם. כלי תקשורת בצרפת מדווחים כי הנזירה נבדקה ונמצאה חיובית לנגיף באמצע חודש ינואר 2021 בעיר טולון שבדרום צרפת. אך כעבור שלושה שבועות בלבד, הנזירה החלימה.

"אפילו לא הבנתי שיש לי את זה", אמרה לעיתון הצרפתי ור-מאטין. הנזירה היא עיוורת ומשתמשת בכיסא גלגלים, אפילו לא דאגה כשקיבלה את האבחון שלה. כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

"היא לא שאלה אותי על מצבה הבריאותי, אלא על הרגליה", אמר דייוויד טבלה, איש התקשורת של בית האבות, בו הנזירה מתגוררת, "למשל, היא רצתה לדעת אם לוחות הזמנים לארוחות או לפני השינה ישתנו. היא לא הראתה פחד מהמחלה. מצד שני, היא דאגה מאוד לתושבים האחרים". לא כל תושבי בית האבות נדבקו במזלה הטוב של הנזירה. בינואר השנה 81 מתוך 88 תושבי בית האבות נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף וכ-10 מהם מתו, כך על פי העיתון ור-מאטין. לאחר שהרופאים הכריזו על כך שהנזירה כבר אינה נגועה, היא הורשתה להשתתף בפעילות המקום עם שאר דיירי הבית.

היא מתכוננת לחגוג את יום הולדתה ה-117 היום חמישי, ארוחת יום ההולדת האהובה עליה כוללת כבד אווז.

היא עבדה בעבר כמורה, ו"לימדה את הילדים להיות מאוד מנומסים", כך אמרה לתחנת הטלוויזיה הצרפתית CNEWS. היא שרדה שתי מלחמות עולם וכן את מגפת השפעת הספרדית בשנת 1918. היא האדם השני הזקן היום בחיים, אחרי קיין טאנאקה, אישה יפנית שנולדה ב-2 בינואר 1903, כך על פי קבוצת המחקר גרונטולוגיה.

קורונה האישה המבוגרת בעולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד