כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פרטים חדשים נחשפים

טראמפ צרח על מקארתי בטלפון: "למפגינים אכפת יותר"

התקשורת בארה"ב חושפת עדויות של מחוקקים רפובליקנים שמספרים על שיחת צרחות שהתקיימה במהלך הפרעות בגבעת הקפיטול בין במהיג הרפובליקנים בסנאט שהתחנן בשיחת טלפון שטראמפ יורה למפגינים לסגת, אך טראמפ זעם עליו וצידד במפגינים

טראמפ צרח על מקארתי בטלפון: "למפגינים אכפת יותר"
רגע הירי בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

פרטים חדשים נחשפים על התנהלותו של נישא ארה"ב לשעבר טראמפ ביום הפריצה לגבעת הקפיטול. לפי הפרסום ב-CNN נחשף כי טראמפ סירב לגנות את הפורעים בזמן הפרעות כשקיים שיחת טלפון מלאה בצעקות עם מנהיג הרפובליקנים בסנאט.

בשיחת טלפון עם מנהיג הרפובליקנים, קווין מקארתי, בזמן שהקפיטול הותקף, אמר הנשיא לשעבר כי "למפגינים אכפת יותר מתוצאות הבחירות מאשר מקארתי".

"ובכן, קווין, אני מניח שהאנשים האלה מוטרדים יותר מהבחירות ממך" אמר טראמפ, כך על פי מחוקקים שסיפרו לאחר מכן על השיחה שניהל טראמפ עם מקארתי.

ה-CNN מדווח שמקארתי התעקש כי "הפורעים הם תומכיו שלך" והפציר בטראמפ "לעשות הכל כדי לעצור אותם מלפרוץ". התגובה של טראמפ לדברים, על פי מחוקקים רפובליקנים שמכירים את השיחה, תוארה כצעקות בין שני האישים. מקארתי שזעם אמר לנשיא דאז כי הפורעים פורצים למשרדו דרך החלונות, ושאל את טראמפ, "עם מי אתה לעזאזל אתה חושב שאתה מדבר?".

הפרטים שנחשפו לאחרונה על השיחה ברשת CNN על ידי מספר מחוקקים רפובליקנים, מספקים תובנה קריטית לגבי מצבו של הנשיא כאשר פורעים פרצו לתוך הקפיטול. קיום השיחה וחלק מפרטיה דווחו לראשונה על ידי Punchbowl News ונדונו בפומבי על ידי מקארתי.

חברי קונגרס רפובליקנים אמרו כי חילופי הדברים הראו שטראמפ אינו מתכוון להדוף את הפורעים, אף שהמחוקקים מתחננים בפניו להתערב. בשיחה עם הנשיא מבית הקפיטול הנצור, לחץ מקארתי על טראמפ להדוף את תומכיו ועסק במחלוקת סוערת לגבי זהות הקהל. דבריו של טראמפ על המפגינים שדואגים יותר לתוצאות הבחירות מאשר למקארתי, הוזכרה לראשונה על ידי הררה בוטלר, רפובליקנית ממדינת וושינגטון בתחילת השבוע, ופורסמה ברשת CNN על ידי הררה בוטלר ורפובליקנים אחרים שהיו עדים לשיחה.

"אני חושב שזה מדבר על הלך הרוח של הנשיא לשעבר", אמר אנתוני גונזלס, רפובליקני מאוהיו, שגם הצביע בעד הפללת טראמפ בחודש שעבר. "הוא לא הצטער לראות את סגן הנשיא הנאמן שלו או את חברי הקונגרס מותקפים על ידי ההמון שהוא נתן להם השראה. למעשה, נראה שהוא שמח על כך או לכל הפחות נהנה מהסצנות שהפחידו את מרבית האמריקאים ברחבי המדינה".

כזכור לקח לטראמפ מספר שעות לאחר שהמתקפה החלה לקרוא בסופו של דבר לתומכיו "ללכת הביתה בשלום" - ציוץ שהגיע לאחר שעוזריו הבכירים דחקו בטראמפ לצייץ כך.

דונלד טראמפ רפובליקנים גבעת הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד