כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות מחקר פנימי

צרפת הראשונה בעולם להחליט: חיסון אחד למחלימים

צרפת החליטה כי אזרחים שכבר עברו את הקורונה, יקבלו מנה אחת בלבד של חיסון, דבר שיעזור לאיחוד האירופי שמתקשה להשיג אספקה של חיסונים

צרפת הראשונה בעולם להחליט: חיסון אחד למחלימים
אילוסטרציה צילום: unsplash

פקידי בריאות צרפתיים אמרו כי מנה אחת מספיקה לגוף להילחם בנגיף הקורונה לכן צרפת הודיעה אתמול (שבת) כי חולים שכבר עברו את הקורונה צריכים לקבל רק מנה אחת של חיסון, מה שהופך אותה למדינה הראשונה שנוקטת אסטרטגיה כזו ועלולה לפנות מיליוני מנות, על רקע מאבק ברחבי האיחוד האירופי על אספקת חיסונים.

נציגי משרד הבריאות אמרו שמנה אחת תספיק כדי 'להזכיר' לגוף כיצד להילחם בנגיף, מכיוון שהידבקות בנגיף יוצרת תגובה חיסונית בדומה לזריקה אחת של החיסון.

שלושת החיסונים שאושרו באיחוד האירופי הם פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה והם ניתנים כולם בשתי מנות לאחר שניסויים הראו שהם יעילים בצורה כזו. אך ממצאים מדעיים ראשוניים הראו כי זריקה אחת יכולה לייצר "תגובה חזקה מאוד" בקרב אנשים שהחלימו מקורונה.

במחקר שנערך בקרב 59 עובדי בריאות שהחלימו מקורונה עולה, כי יש להם רמות נוגדנים גבוהות יותר לאחר חיסון אחד מאשר לרוב האנשים לאחר שתי חיסונים. "הנתונים הללו אינם מפתיעים אך מרגיעים מאוד", כך אמרה פרופסור אלינור ריילי מאוניברסיטת אדינבורו בתחילת החודש.

בעקבות הממצאים, רשות הבריאות הציבורית בצרפת אימצה גישה זו ופרסמה כי אלה שהחלימו מהנגיף, לא צריכים לקבל חיסון לפחות שלושה חודשים לאחר ההחלמה ואולי גם עד שישה חודשים.

חיסון שעדיין נמצא בפיתוח של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מתוכנן להינתן רק בזריקה אחת, אך הוא עדיין לא קיבל אישור לשימוש חירום מצד הרגולטורים באיחוד האירופי ובארה"ב. תוכנית החיסונים של צרפת עדיין נמצאת בחיתוליה, שישה שבועות לאחר תחילת ההשקה של החיסונים באיחוד האירופי, רק שני מיליון אנשים קיבלו עד כה באיחוד האירופי חיסון אחד לפחות, לעומת 14 מיליון בבריטניה.

צרפת חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד