י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
פגיעה במחקר

סין סירבה למסור מידע באשר ל-174 הנדבקים הראשונים

סין סירבה למסור למדעני ארגון הבריאות העולמי נתונים גולמיים על 174 המקרים הראשונים שזוהו בוואהאן, מה שפגע בחקירת מקורות המגיפה

סין סירבה למסור מידע באשר ל-174 הנדבקים הראשונים
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

סין סירבה למסור נתונים גולמיים על 174 המקרים הראשונים לצוות בדיקה בראשות ארגון הבריאות העולמי החוקר את מקורות המגיפה, כך אמר אחד מחוקרי הצוות.

המחסור בנתונים עלול לסבך את המאמצים להבין כיצד החלה ההתפרצות לפני למעלה משנה, לאחר שהתגלה לראשונה בווהאן בסין.

הצוות ביקש נתוני מטופלים גולמיים על 174 מקרי קורונה שסין זיהתה מהשלב המוקדם של ההתפרצות בווהאן בדצמבר 2019, כמו גם על מקרים אחרים. עם זאת, נמסר להם סיכום בלבד, אך לא נתונים פרטניים, כך אמר דומיניק דווייר, מומחה אוסטרלי למחלות זיהומיות חבר בצוות.

"זה נוהג סטנדרטי לחקירת התפרצות של נגיף" אמר דומיניק ל'רויטרס' ביום שבת בשיחת וידיאו מסידני, שם הוא נמצא כעת בבידוד אחרי שחזר מסין. לדבריו, "גישה לנתונים הגולמיים הייתה חשובה במיוחד" מכיוון שרק למחצית מ-174 המקרים הייתה חשיפה לשוק הסיטונאי של מרכז פירות הים שם התגלה בתחילה הנגיף. "בגלל זה עמדנו על כך לבקש את זה," אמר. "למה זה לא קורה, לא יכול להגיב" אמר. "אם זה פוליטי או חוסר זמן או שזה קשה מסיבה אחרת, או האם יש סיבות אחרות לכך שהנתונים אינם זמינים, אני לא יודע. אפשר רק לשער".

ה"דיילי מייל" מדווח כי הרשויות הסיניות סיפקו חומר רב, אך נושא הגישה לנתוני המטופל הגולמי יוזכרו רק בדו"ח הסופי של הצוות, אך לא בפרטנות על כל אחד ואחד.

"אנשי ארגון הבריאות העולמי בהחלט הרגישו שהם קיבלו הרבה יותר נתונים ממה שקיבלו אי פעם בשנה הקודמת. אז זה כשלעצמו מעולה" אמר. סיכום ממצאי הצוות עשוי להתפרסם כבר בשבוע הבא, כך לפי ארגון הבריאות העולמי.

שלשום אמר פיטר בן עמברק, שהוביל את משלחת ארגון הבריאות העולמי, במסיבת עיתונאים כי העברת הנגיף באמצעות מזון קפוא היא אפשרות, אך הצביע על ספקים בשוק שמוכרים מוצרי בעלי חיים קפואים כולל חיות בר מעובדות כמקור פוטנציאלי המצדיק מחקר נוסף. עמברק גם אמר כי הצוות לא חוקר יותר את התיאוריה לפיה הנגיף דלף ממעבדה, מאחר והסבירות לכך מאד קטנה.

קורונה סין ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד