כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
'לילה ירוק'

החסידים חיסנו מוסלמים: מבצע חיסונים בקהילה החרדית בלונדון

התחלואה הגוברת בבריטניה הביאה את משרד הבריאות במדינה לפעול במהירות להבאת חיסונים לכלל האזרחים בניגוד למדינות שונות באיחוד | במבצע מיוחד שנערך אמש נרתמו אחים ואחיות חסידים לחסן את הקהילה החרדית ואף את התושבים המוסלמים במקום ועוררו קידוש ה' מיוחד

החסידים חיסנו מוסלמים: מבצע חיסונים בקהילה החרדית בלונדון
מרכז החיסונים צילום: באדיבות המצלם

בריטניה החרדית מתחסנת: ה-NHS יחד עם ארגון הצלה של לונדון יצאו למבצע חיסונים ענק אמש (מוצאי שבת) בלונדון, במרכז מיוחד שהוקם לשם כך.

הפרסומים על החיסון נתלו בשכונות היהודיות וקראו לכל מי שמעל גיל 65 להגיע להתחסן, אך גם גויים ומוסלמים שהגיעו למקום התקבלו בסבר פנים יפות וקיבלו חיסונים על ידי אחים ואחיות חסידיים. נשים חוסנו אצל אחיות, והגברים חוסנו על ידי אחים. המבצע אורגן בסיוע העסקן יואל פרידמן וחברת 'אינטרלינק' הפועלת לטובת הציבור החרדי ברחבי בריטניה.

הרשויות המקומיות החלו לצאת במבצע חיסונים בכל רחבי בריטניה, וה-NHS מנסה להגיע לכל קהילה אפשרית מכל סוגי הדתות, אתמול מוצאי שבת נעשה נסיון ראשון לגבי שיתוף פעולה בין קהילה לממשלה, למקום הגיעו עסקנים בכירים ורבנים, שר החיסונים נאדים זאווי, הגיע למקום ואמר, "תודה ענקית ל NHS המקומי, למועצת האקני ולמתנדבים בשירות האמבולנס של הצלה המעודדים חיסון בקהילה היהודית ומקבלים אנשים להתחסן במרכז ג'ון סקוט, החיסונים יצילו חיים של אלפי אנשים ויעזרו לנו לצאת מהמגפה". השר הוסיף "תודה לכם הצלה, אתם עושים דבר גדול".

הרב יונגרייז - רב דביהמ"ד תפארת עמרם מתחסן

המטרה של הממשלה לגרום לאנשים להגיע להתחסן במרוכז על ידי אנשים מהקהילה שלהם, כדי שירגישו יותר בנוח, גם ראש המועצה של האקני הגיע, והמבצע הוכתר בהצלחה גדולה.

בנוגע לעובדי הבריאות, אמר פרופסור אנתוני הרדן, סגן יו"ר הוועדה המשותפת לחיסון, כי קבלת חיסון בקרב עובדי בתי החולים נותרה "נמוכה מדי". פרופסור הרדן אמר כי בבריטניה רק 66% מעובדי הסיעוד לקחו את החיסון הראשון, "עליהם לקחת את החיסון, המסר צריך להיות בקול רם וברור", כך אמר בתחנת הרדיו BBC 4.

קידוש השם: התקשורת התפעלה מהמסירות של החרדים שחיסנו מוסלמים

עם זאת, הוא דחה את ההצעות לפיהן ניתן להכריח את עובדי הבריאות לקחת את החיסון אם הם רוצים להמשיך לעבוד בבתי אבות. "אני מעדיף להיות מסוגל לשכנע מכוח הוויכוח מאשר לאלץ אנשים או לגרום לאנשים לאבד את מקום עבודתם מכיוון שלא לקחו את החיסון" אמר.

עד ליום שישי יותר מ -14 מיליון תושבים ברחבי בריטניה קיבלו את החיסון הראשון, והממשלה מעודדת את האזרחים להתחסן, נראה כי בריטניה מתקדמת לעבר יציאה מהמצב הקשה בו היא נמצאת עם כמעט 110,000 מתים מקורונה.

ראש הקהל של התאחדות קהילת החרדית דלונדון (כדתיא) הרב בנימין שטרן בצד ימין, שר החיסונים, הרב ביברפלד, שמואל דווידסון מעסקני הקהילה

חרדים לונדון חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד