כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הכל בגלל כסף

זעם באוסטרליה: פייסבוק חסמה את האפשרות לקרוא חדשות

ראש ממשלת אוסטרליה זועם על פייסבוק: "פייסבוק תקפה אומה ריבונית, והראתה כי ענקיות טכנולוגיה חושבות שהן גדולות יותר מממשלות". זעמו של ראש ממשלת אוסטרליה מגיע לאחר שמארק צוקרברג חסם את הגישה לחדשות ואפילו מידע ציבורי של קורונה בגלל ויכוח על כסף

זעם באוסטרליה: פייסבוק חסמה את האפשרות לקרוא חדשות
אילוסטרציה צילום: pexels

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה אתמול (רביעי) כי גולשים ומוציאים לאור תוכן חדשותי במדינה לא יוכלו לשתף או לצפות בתוכן חדשותי מקומי או עולמי בזמן הגלישה בפייסבוק. הצעד פייסבוק מגיע בתגובה להצעת חוק שלפיה פייסבוק תצטרך לשלם לכלי תקשורת על תוכן חדשותי שמופיע בפלטפורמה שלה.

המשמעות היא שגולשים באוסטרליה לא יוכלו לראות או לשתף תוכן חדשותי אוסטרלי או בינלאומי, ראש הממשלה היה עצבני מאד על המהלך, סקוט מוריסון אמר כי המהלך מראה כי חברות הטכנולוגיה חושבות שהן גדולות יותר מממשלות וכי הכללים אינם צריכים לחול עליהן, פוליטיקאים אחרים מיתגו זאת כפגיעה במדינה ריבונית והתעללות.

התגובה של פייסבוק הפכה במהרה לסיפור בינלאומי, כאשר פוליטיקאי דמוקרטי אחד בארה"ב אמר כי זה מראה כי "פייסבוק אינה מתאימה לדמוקרטיה" ואילו ההאשטאג "מחק את פייסבוק" החל במהירות להתפתח בפלטפורמה המתחרה טוויטר.

לאוסטרלים המחפשים היום בפייסבוק אחר חדשות, מופיע במקום התראות, כמו 'אין הודעות'. הניסיון לשתף קישורי חדשות העלה הודעה שאמרה 'אי אפשר לשתף את הפוסט הזה'. אך המהלך הזה גם עצר חלק מהמסרים הממשלתיים, כולל משירותי חירום המספקים מידע חיוני על קורונה, שריפות ועזרה לנפגעי אלימות במשפחה, גם עמוד שמדווח על נעדרים נחסם.

ההחלטה פירושה כי כמעט חמישה מיליון עוקבים של 'דיילי מייל' באוסטרליה כבר לא יכולים לגשת לתוכן החדשות בפייסבוק. גם גוגל לא הסכימה לשלם לאוסטרלים, ובשלב מסוים איימה גוגל לעזוב את אוסטרליה לחלוטין אם החוק שקובע כי חברות רשתות חברתיות חייבות לשלם כסף לערוצי חדשות יעבור, אך מאז ריככה את עמדתה והחלה לסגור עסקאות עם מהדורות חדשות.

פייסבוק חדשות אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד