כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אנטישמיות בהולנד

הסטודנט הופתע: המזוזה נתלשה וצלב קרס נחרט במקומה

העלייה הדרסטית באירועי האנטישמיות בהולנד - נמשכת | סטודנט יהודי הלומד באוניברסיטה המקומית, גילה לתדהמתו כי המזוזה מדלת ביתו נתלשה וצלב קרס נחרט במקומה 

הסטודנט הופתע: המזוזה נתלשה וצלב קרס נחרט במקומה
תלישת מזוזה וצלב קרס בהולנד צילום: באדיבות המצלם

צלב קרס נחרט במשקוף ביתו של סטודנט יהודי בעיר מאסטריכט בהולנד, והמזוזה נתלשה. הסטודנט מאוניברסיטת מאסטריכט גילה את הפגיעה במזוזה, והגיש תלונה במשטרה ביום חמישי, כך נכתב בהודעה של עמותת StandWithUs הפרו-ישראלית סניף הולנד.

הסטודנט שהעמותה שמסייעת לו לא פרסמה את שמו, אמר כי הוא חושד שאחד משכניו ללימודים ביצע את הוונדליזם, כך על פי ההצהרה, אך איש לא נתפס. הסטודנט ואלעד זיגלר, מנהל עמותת StandWithUs הולנד, אמרו כי הם רואים בתקרית התקפה אנטישמית.

הסטודנט היהודי הוסיף כי הוא אינו רואה בכך מתקפה אישית, אלא כמתקפה על הקהילה היהודית כולה. הוא טען כי הוא מחויב לסובלנות ולמאבק באנטישמיות מדי יום באמצעות עבודתו מול ארגונים שונים. לכן הוא מאוד המום מכך שהפך יעד להתקפה זו.

צלב קרס על המשקוף.

אלעד זיגלר, מנהל קרן StandWithUs הולנד אמר: "אנו המומים מאוד מהאירוע הזה. עיר מגוונת כמו מאסטריכט צריכה להיות מקום בטוח לכולם, ללא קשר לרקע שלהם. שהיהודים בשנת 2021 עדיין יהיו קורבנות של אנטישמיות בצורה כה מאיימת, זה באמת עצוב ומראה את דחיפות החינוך והסובלנות".

ארגון שמתמחה במעקב של יהדות הולנד בנוגע לאנטישמיות דיווח כי בשנה שעברה היה את המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות שנראו אי פעם בשנה אחת. הארגון דיווח כי בהולנד אירעו 182 אירועים אנטישמיים בשנת 2019, עלייה של 35% לעומת שנת 2018.

אנטישמיות בהולנד מזוזה חוללה צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד