כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הגענו ליעד

בשורות טובות • דו"ח אמ"ן קובע: מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-0.8

בעוד שהשמיים נסגרים שוב ושוב, בדו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר מתברר, כי הגענו ליעד אותו הגדירו רשויות הבריאות במדינה כצעד נוסף בהקלות • אדר - אני ד' רופאיך

בשורות טובות • דו"ח אמ"ן קובע: מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-0.8
בחורים לומדים בקפסולה צילום: פלאש 90

מקדם ההדבקה, או בשמו המקצועי ה-R, היה תמיד המדד אליו נשאו עיניים בדאגה ולחילופין בשמחה, קברניטי המדינה. בזמן שמקדם ההדבקה עולה על המספר 1, משמעות הדבר שאנו במגפה בהתפשטות. ובאם הוא יורד מתחת ל-0.8 מדובר בבשורה טובה, ובנסיגה של הנגיף. (יודגש, כי ההגעה למספרים אלו משתנה ויכולה לזוז כלפי מעלה ומטה במהירות. רח"ל).

הבוקר (שישי) דיווחו באמ"ן על ירידה נוספת במקדם ההדבקה, שהגיע ל-0.79, מתחת לרף של 0.8, שהוגדר במשרד הבריאות, כרף בו ניתן לבצע הקלות.

מגמת הירידה בתחלואה נמשכת וביממה הקודמת נמצאו קצת יותר מ-3,000 מאומתים, אם כי מספר הבדיקות ירד באופן משמעותי, ועמד על כ-50 אלף בלבד, כנראה בשל מזג האוויר הסוער. עם זאת, אחוז הבדיקות החיוביות עדיין גבוה ועומד על 6.2%, ללא נתוני סקר "מגן אבות ואימהות", שם עומד הנתון על 7.3%.

עוד צוין כי נמשכת מגמת השינוי בתמהיל החולים - בשבועיים האחרונים, מעל 40% מהחולים החדשים במצב קשה הם מתחת לגיל 60. גם ביממה שעברה, יותר משלושה רבעים מהמאומתים החדשים הם מתחת לגיל 40 (כש-41% מהם מתחת לגיל 20) ואילו 5.5% בלבד הם בגילאי 60 ומעלה.

בתוך כך, סיכם הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין ואמר: "כ-4.25 מיליון איש התחסנו, מתוכם כבר 2,850,000 קיבלו גם את המנה השניה. למרות מזג האוויר אתמול הגיעו להתחסן 148,000 איש. כל הכבוד! מי שעוד לא התחסן - זה הזמן. שומרים על הילדים, הולכים להתחסן".

קורונה אמן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד