י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חמור מאוד"

בן גביר מעורר סערה: הציג את היטלר בסרטון; סמוטריץ׳ מתנער

סרטון תעמולת בחירות שמופץ הערב מעורר סערה פוליטית. מדובר בסרטון שבו מעורבת השואה ומפלגות 'רק לא ביבי'. מי שהפיקה אותו היא 'עוצמה יהודית' ללא תיאום לכאורה עם 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' שמתנער מהתוכן וזועם ולא רק הוא. בן גביר לא מתרגש ולא מתנצל 

בן גביר מעורר סערה: הציג את היטלר בסרטון; סמוטריץ׳ מתנער
סמוטריץ ובן גביר צילום: באדיבות המצלם

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מעורר הערב (מוצאי שבת) סערה פוליטית כשהוא מפיץ סרטון תעמולה במסגרת מערכת הבחירות ומציג את  נפתלי בנט כמי שמצטרף לממשלה לצד מקום 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מראענה-מנוחין שהתבטאה נגד העמידה בצפירת יום הזיכרון לשואה.

הסרטון המסעיר מדמה קבוצת וואטסאפ, שכוללת את השותפים העתידיים בממשלה תחת יאיר לפיד בהקמת, בה חברים הרשימה המשותפת, מרצ, העבודה, גדעון סער וגם נפתלי בנט שמוצג באנשי קשר של לפיד כ"בנט האח". במהלך הסרטון מוצגת גם דמותו של הצורר הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, אותו משתפת כביכול אבתיסאם מראענה.

בקבוצת הוואטסאפ הדימיונית שכאמור מצטרפת אליה גם אבתיסאם מראענה מ'העבודה', שנפסלה השבוע בוועדת הבחירות המרכזית, היא מפרסמת כמה התבטאויות שעניינן לעג לזכרון השואה.

ב'ציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', שותפם הפוליטי של איתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית' ומפלגת 'נעם' הקיצונית עוד יותר, מיהרו להתנער מהסרטון והסבירו כי מדובר בסרטון שהפיקה מפלגתו של בן גביר וכי הם מתנער מתוכונו.

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ פרסם הערב הודעת הבהרה שבה מסר: "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד.
בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה". עוד הוסיף, "יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה".

ממפלגת 'העבודה' נמסר: "החיבור של נתניהו לבן גביר הוליד סרטון מבחיל שבו גילויי חיבה לצורר הנאצי. מי שהולך לישון עם חבורת גזענים שלא יתפלא שהוא מתעורר עם עלילות אנטישמיות. ללא הכהניסטים אין לנתניהו ממשלה. מפלגת העבודה קוראת לכל המפלגות בישראל להתנער מבן-גביר והארס שהוא מפיץ".

גם יו"ר יש עתיד ומועמדה לראשות הממשלה, יאיר לפיד, הגיב ותקף: "אין גבול לתועבה של בן גביר וסמוטריץ׳. גטו, שואה, היטלר, סמיר קונטר, הכל מותר בשם הגזענות והקיצוניות. בושה ובושה גם לנתניהו שעושה הכל כדי להכניס את הקיצונים האלה לכנסת ישראל".

עם זאת, יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר לא מתרגש ומבהיר הערב: "אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר. אני מעריך את נפתלי בנט שלו זכויות רבות וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך יחד עם זאת טרם שמענו התחייבות של ימינה שלא תשב בממשלה עם לפיד ובתמיכת תומכי הטרור מהמשותפת ועם העבודה שמועמדת מס' 7 מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".

 

איתמר בן גביר אדולף היטלר בצלאל סמוטריץ אבתיסאם מראענה-מנוחין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד