כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מסיר את הכפפות

בנט נגד סמוטריץ׳: עברתם את הגבול; כופים עצמכם כסמל

אחרי שנזהר בכבודו והבהיר כי לגיטימי שהתפלג ממנו, אולי על רקע הירידה בסקרים, נפתלי בנט פוצח הערב במתקפה נגד בצלאל סומטריץ' ומפלגתו 'הציונות הדתית'. סמוטריץ' הגיב וקרא לו לדבר על מהות וערכים

בנט נגד סמוטריץ׳: עברתם את הגבול; כופים עצמכם כסמל
'נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ צילום: נועם ריבקין-פנטון/יונתן זינדל, פלאש 90

בישרות האחרונה של מערכת הבחירות, יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט משנה אסטרטגיה. לאחר שסירב עד כה לתקוף את את בצלאל סמוטריץ׳ שהתפלג ממנו והקים את ׳הציונות הדתית׳, ברקע הסרטון שמעורר סערה, הוא תוקף את סמוטריץ׳ סביב השאלה מי מייצג נכונה את הציונות הדתית.

נפתלי בנט פנה הערב בדף הפייסבוק שלו לסמוטריץ' וכתב: "ראיתי שהעלתם במוצ"ש סרטון מכפיש בו הכנסתם אותי כחבר בממשלה של תומכי מחבלים, הצגתם אותי בממשלה שבה יבטלו את יום העצמאות ויעשו יום הנכבה. יאשרו יום הוקרה לחמאס והגדלתם לשים תמונה של היטלר".

"יש גבול", תקף בנט, "שתקתי עד עכשיו על כל המתקפות כי לא רציתי לריב איתך אבל הערב עברתם גבול. לא, בצלאל, זו לא הציונות הדתית. זה בדיוק ההיפך מכל מה שחונכנו. זה חילול השם הכי נורא שיכול להיות. נמאס שאתם מנכסים לעצמכם את השם ״ציונות דתית״ ובכך כופים את עצמכם כסמל על כל חובש כיפה סרוגה או נערה מהציונות הדתית—ללא רשותם ונגד רצונם".

עוד האשים בנט: "אהבת ישראל—לאהוב כל יהודי, לא להתנשא. ערבות הדדית—לעזור אחד לשני בפרנסה ולא לזלזל בזה. תרומה למדינה—להתגייס ליחידות הכי תורמות ולתת את כולך למען המדינה—לא לראות בצה"ל אויב. ממלכתיות—לשמוח שיש לנו מדינה יהודית בארץ ישראל ולקיים את חוקיה. וכשיש פגם, לא לשבור; לתקן".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב וכתב לבנט: "אני כבר הבהרתי שהסרטון חמור ושאני לא עומד מאחוריו. סבבה שאתה חוגג על זה הערב ועושה סיבוב. בכיף". תוך שהוא קורא לו לדבר על מהות וערכים: "אתה מתחייב לבוחריך לשבת רק בממשלת ימין או שגם לא שולל ישיבה בממשלת שמאל מרכז עם לפיד, ליברמן ומירב מיכאלי? או שכל בוחרי הימין הם ״ילדי כאפות״ כפי שכינית אותי הערב ולכן אתה לא חייב לתת להם תשובה?".

מוקדם יותר הערב בראיון לרינה מצליח ב'ערוץ 12', דרש סמוטריץ' מבנט להתחייב כי יצטרף לאחר הבחירות רק לממשלת ימין. בנט שהגיע אחריו לראיון באולפן זעם על השאלה והשיב: "אני לא ילד כאפות של ביבי, כמוהו", טען והמשיך, "אני לא מוכן ללכת באופן אוטומטי עם ביבי. מה שסמוטריץ' אומר 'אני הולך עם ביבי לא משנה מה'. אני לא מאמין בזה. אני חושב שנתניהו הוא כבר לא הדבר הנכון למדינת ישראל".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד