כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עקף את נתניהו

שר הביטחון נועד בחשאי עם המלך עבדאללה בירדן

פגישה סודית התקיימה לאחרונה בין שר הביטחון בני גנץ לבין מלך ירדן | ביום שישי האחרון רמז בני גנץ שר הביטחון בשיחה עם פעילים בזום: "יש לי קשר רצוף ומתמשך עם המלך"

 שר הביטחון נועד בחשאי עם המלך עבדאללה בירדן
מלך ירדן עבדאללה צילום: בית המלוכה הירדני

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ שמנסה לעבור את אחוז החסימה, נועד באחרונה בחשאי עם מלך ירדן עבדאללה. כך דיווח איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet. על פי הדיווח הפגישה הסודית התקיימה בירדן.

את הדברים חשף גנץ ביום שישי האחרון בשיחת זום עם פעילי מפלגתו, גנץ גם בירך על המאמר שכתב ל"ידיעות אחרונות" הנסיך הירדני חסן בן טלאל, שבו הוא קרא לקירוב בין המדינות ולקידום תהליך השלום. על נתניהו אמר גנץ: "דמות לא רצויה שם, מפריע ליחסים".

"היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והם היו יכולים להיות טובים פי אלף, יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים, ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את הקשרים. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים". כך אמר בני גנץ בשיחת הזום.

עוד דווח איתמר אייכנר, כי גם שר החוץ גבי אשכנזי נועד גם הוא פעמיים בחודשים האחרונים עם עמיתו, שר החוץ הירדני איימן ספדי, ודן עמו בקידום פרויקטים שונים.

כזכור ב-24 בפברואר אמר שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, בראיון לערוץ הירדני א-רויא כי לאחרונה מתקיים שיח עם ישראל בנושא היחסים הבילטרליים אחרי שבמשך שנים לא הייתה התקדמות: "אנחנו ממשיכים לפעול באופן שמשרת את הממלכה ואת האינטרסים שלה".

ירדן, הסביר א-ספדי, נוקטת עמדות נוקשות כשהאינטרסים שלה מחייבים זאת. אך באותה נשימה אמר כי כאשר האינטרס הירדני הוא לדבר עם ישראל בעניין סוגיות בילטרליות, אז הצדדים מדברים: "נושא המים הוא נושא שאנחנו צריכים לדבר עליו ביחד. הוא נושא משותף לשני הצדדים. נושא המעבר בגשר אלנבי הוא נושא ששני הצדדים חייבים לדבר עליו. נושא נוסף הוא ייצוא הסחורות לגדה המערבית. יש עוד נושאים יום יומיים".

הבכיר הירדני גם התייחס לבחירות הקרובות בישראל ואמר כי הם אינם יודעים איזו מדיניות תאמץ הממשלה הבאה שתקום, אך האינדיקציות מצביעות על כך שהמועמדים לזכות אינם מחויבים לפתרון שתי המדינות. כך דווח בכאן 11.

בני גנץ מלך ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד