כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ירידה במאושפזים ובמתים

קצב החיסונים בארה"ב נותן אותותיו לטובה

מעל 70 מיליון אמריקנים כבר התחסנו במנה הראשונה של פייזר או מודרנה, כך שעם אישור החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון שניתן במנה אחת הירידה בתחלואה ובתמותה תימשך

קצב החיסונים בארה"ב נותן אותותיו לטובה
אילוסטרציה צילום: unsplash

למעלה מ-70 מיליון אמריקנים חוסנו במנה אחת. לאחר האישור שניתן לחברת ג'ונסון & ג'ונסון, מסתמן כי 20 מיליון אזרחים נוספים יחוסנו לפני סוף מרץ.

המרכזים האמריקניים לבקרת מחלות ומניעתן פרסמו כי כמעט 73 מיליון מנות של חיסונים ניתנו עד כה, המספרים הללו מתייחסים לגבי חיסונים של שתי החברות, פייזר ומודרנה. מעל 23 מיליון מתוכם קיבלו את החיסון השני. מספר המתים ירד כמעט בחצי מהחודש האחרון.

במוצאי שבת פורסם כי עוד 1,822 בני אדם מתו מהנגיף, מה שהביא את ארצות הברית לכמעט 512 אלף מתים.

נכון ליום ראשון, מעל 48 אלף חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי המדינה. זו הפעם הראשונה מאז נובמבר האחרון שהנתון צנח מתחת ל-50,000 אשפוזים. המספרים עשויים להמשיך ולרדת בשבועות הקרובים, לאחר אישורו של חיסון שלישי למאבק בנגיף הקורונה שאושר רשמית החל ממוצאי שבת.

מינהל המזון והתרופות של ארה"ב ה-FDA, אמור לאפשר את הפצתו של החיסון מבית ג'ונסון & ג'ונסון כבר היום (שני). החיסון דורש מנה אחת בלבד במקום שתיים, דבר שיביא את מצב הנדבקים בארצות הברית למספרים הרבה יותר נמוכים.

החיסון של ג'ונסון & ג'ונסון יינתן לצד פייזר ומודרנה, כאשר המשלוחים צפויים להתחיל תוך מספר ימים למדינות בארצות הברית. "אנו נשתמש בכל דרך אפשרית להרחיב את ייצור החיסון, החיסון השלישי, כדי להתקדם יותר במהירות בנתינת זריקות בזרועותיהם של אנשים", כך אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום שישי בעת ביקורו ביוסטון.

ביידן תיאר את מהלך החיסון ההמוני של הממשלה הפדרלית כ"אתגר המבצעי הקשה ביותר שהאומה עמדה אי פעם מבחינה לוגיסטית". לדבריו, "יש לצפות לעיכובים של הגעת החיסון לאנשים באזורים מרוחקים יותר, ולשכנע אנשים שמהססים לקחת את החיסון".

ביידן עודד את האמריקאים להתחסן ואמר, "כולנו יודעים שיש היסטוריה במדינה הזו של העברת מסרים רפואיים לקהילות מסוימות, אבל אם יש מסר אחד שצריך להגיד בתוך כל הדבר הזה, זה שהחיסונים בטוחים, אני מבטיח לכם" אמר ביידן.

חיסון לקורונה ארצות הברית חברת מודרנה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד