י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קורבן או עבריין?

הוארך מעצרו של החשוד בדריסה בי-ם: "עבר לינץ' מטורף"

היום פורסם כי שמו של תושב מזרח ירושלים, הנהג החשוד שדרס למוות בן 47 במהלך הפגנה בעיר. הוא נחקר בחשד להקלה בקלות דעת ועורכי דינו טענו היום בבית המשפט כי הוא הותקף וניסה להימלט. "כמעט הרגו אותו בתוך הרכב, והמשטרה מחליטה לעצור רק אותו"

הוארך מעצרו של החשוד בדריסה בי-ם: "עבר לינץ' מטורף"
אברהים חמד בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איברהים חמד, תושב מזרח ירושלים, הוא הנהג החשוד באירוע הדריסה שהתרחש אמש (ראשון, שושן פורים) ברחוב החומה השלישית פינת שבטי ישראל בירושלים. בית משפט השלום בעיר הארוך היום (שני) את מעצרו בשלושה ימים. חמד נחקר הלילה וכעת הוא חשוד בהמתה בקלות דעת.

בפתח הדיון בבית המשפט ציין נציג משטרה כי החשוד "נקלע למהומת פורים שהייתה במקום. הייתה התנפלות על הרכב שלו, ובסרטונים רואים אותו דורס ונמלט מהמקום. הוא נחקר ומסר את גרסתו".

חמד עצמו טען במהלך הדיון כי הותקף על ידי עשרות בני אדם וניסה להימלט לפני שייפגע. לטענתו, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש. "במקום לבוא לבית המשפט עם חשודים להארכת מעצר, אנחנו מגיעים לבית המשפט כדי להאריך את מעצרו של הקורבן", אמר עורך דינו. "אדם שהגיע למקום עבודתו ועבר לינץ' מטורף".

"כמעט הרגו אותו בתוך הרכב, והמשטרה מחליטה לעצור רק אותו", הוסיפו עורכי הדין, המשטרה גם לחצה על בית החולים לשחרר אותו. אף אחת מהפעולות של המשטרה לא מתייחסת לחשודים". כאמור, מעצרו של חמד הוארך בשלושה ימים. השופט אלעד לנג ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה המיוחסת לחשוד.

אברהים חמד מגיע לבית המשפט. צילום: יונתן זינדל.

מוקדם יותר פורסם כי איתמר בן אבו, תושב מבשרת ציון בן 47, הוא ההרוג באירוע הדריסה הנהג, כזכור, הנהג נעצר לחקירה אחרי שנמלט מהזירה. מייד לאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא הוא סובל מחבלות בפניו.

בן אבו, למד במוסד תורני בשכונת בית ישראל בבירה. מכריו סיפרו כי הוא התקרב בשנים האחרונות לדת ועבר ללמוד בשכונה החרדית. במשטרה עדיין חוקרים את הקשר שלו לתקרית.

בבית החולים הדסה הר הצופים הודיעו אמש כי נקבע מותו של הגבר כבן 47, שנפצע מוקדם יותר באורח אנוש באירוע הדריסה למרות מאמצי הרופאים, בבית החולים הוא נפטר כתוצאה מפצעיו הקשים.

לתאונה הקטלנית קדמה הפרת סדר במהלכה עשרות נערי שוליים יידו אבנים ותקפו נהגים שחלפו באזור ונחשדו כערבים. נהג ההסעות שהיה מעורב בתאונה נמלט ונתפס לאחר זמן קצר. המשטרה פתחה בחקירה. הרקע לאירוע נבדק בשעה זו, אך על פי תיעוד מהזירה, נהג ההסעות הותקף ונעשה ניסיון לגרום נזק לרכבו.

על פי הערכה, נהג ההסעות שניסה להימלט מההמון שתקף אותו, לא הבחין באיש ודרס אותו למוות, אך כל כיווני החקירה נבדקים על ידי המשטרה. הנהג, שמסר גרסה ראשונית במשטרה, טען כי הותקף על ידי ההמון וניסה להימלט.

דריסה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד