ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נולד בסאטמר

ב.ד.ה • שרד את השואה: ר' שאול דרמר ז"ל

משכונת בורו פארק בברוקלין הגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה של החסיד ר' שאול דרמר, ז"ל, ניצול מחנות ההשמדה שנפטר בגיל 97

ב.ד.ה • שרד את השואה: ר' שאול דרמר ז"ל
ר' שאול דרמר ז"ל צילום: צילום Boro park 24

ר' שאול דרמר היה חסיד סאטמר, ושרד את מחנה טרזינשטט לאחר שהופרד מהוריו, הרב שמאל דרמר הי"ד, ואמו מרת ביילה הי"ד יחד עם 11 אחים, דודות, דודים, אחיינים, אחייניות ובני דודים, כולם נרצחו בצורה איומה באושוויץ.

באתר Boro park 24 דווח כי ר' שאול דרמר תמיד סיפר כי הוא חש את הניסים שהיו עמו בטרזינשטט, הנאצים השתמשו בו ב"מחנה כדוגמא לתעמולה" כדי להראות לצלב האדום שהם מתייחסים לאסירים בהגינות, ר' שאול דרמר סיפר גם כי הוא הרגיש את הנס שהוא הצליח להתגנב ולקחת לעצמו אוכל.

ר'שאול דרמר נולד בסאטמר ברומניה, בשנת 1923, לשם חזר לזמן קצר לאחר המלחמה\ לפני שעבר לבני ברק למשך שמונה שנים. אך כאשר שניים משלושת ילדיו נזקקו לטיפול רפואי טוב יותר, עבר להתגורר בבורו פארק, שם היה בבעלותו חנות בגדי ילדים, לאחר מכן במשך 20 שנה הוא שימש כמשגיח הראשי של תאגיד הכשרות Empire Kosher במיפלינטאון - פנסילבניה.

"חמי היה מלא בחיים", אמרה הגברת שורי דרמר. "הוא אהב את החיים, הוא אהב את ילדיו, והוא מעולם לא התלונן".

הלוויתו התקיימה אתמול (ראשון, שושן פורים) מבית הכנסת מגארטן בשדרה ה- 14 בבורו פארק שם התפלל במשך 60 שנה והוא נטמן למנוחת עולמים בקריית יואל מונרו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בורו פארק ת.נ.צ.ב.ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד