י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סערת שושן פורים

נציגי "יהדות התורה" נגד נתניהו: "נמליץ למצוא חלופה שלטונית"

יממה לאחר הסערה הגדולה בעקבות הסלקציה של משטרת ישראל בכניסת חרדים לירושלים בשושן פורים וכן ביטול ההסעות והתחבורה לעיר דבר שהוביל רבים לצעוד ברגל לי-ם וכן רבים אחרים נתקעו מבלי יכולת שוב, הח"כים החרדים זועמים ותוקפים את הממשלה והעומד בראשה

נציגי "יהדות התורה" נגד נתניהו: "נמליץ למצוא חלופה שלטונית"
הח"כים החרדים זועמים צילום: פלאש 90

בעקבות התנהלות הממשלה והמשטרה במהלך יום הפורים בירושלים, ביהדות התורה יוצאים למתקפה משולבת כנגד הממשלה והעומד בראשה כשהם משגרים מסר תקיף לנתניהו ולצידו איום על המשך התמיכה בו. את הקול התקיף ביותר השמיע חבר הכנסת ישראל אייכלר שקורא כבר עכשיו למצוא חלופה שלטונית.

חברי הכנסת ניצלו את דיון המליאה בפגרת הבחירות ועלו בזה אחר זה לתקוף: "למחרת המצור על ירושלים בשושן פורים תשפ"א, בסגירת התחבורה הציבורית על העיר, אני אומר לעצמי אוי לי אם אומר את אשר אני חושב, ואוי לי אם לא אומר", פתח חה"כ אייכלר בנאום התקיף. "אם אומר את אשר אני חושב על ההסתה ועל האיבה המשתוללת בתקשורת ובזרועות השלטון נגד החרדים בתקופת המגפה הנוראה, הארץ תבער ואש השאנה תגבר במחנה ישראל".
עוד אמר אייכלר: "אני מנוע מלומר את כל אשר אני חושב על עלילות הדמים נגד הציבור החרדי, מוועדת החריגים ועד הסלקציה בכביש הכניסה לירושלים. על כן אסתפק בזעקה גדולה ומרה כמדרכי היהודי היושב בשער המלך: הסלקציה הגדולה שנעשתה נגד יהודים בכניסה לירושלים בשושן פורים. ממשלת הטיפשות כטיפשותו של אחשוורוש החליטה לפתע להחיל מצור על יהודי ירושלים בשושן פורים. אגב, היועץ המשפטי לממשלה נשאל: מה עם תחבורה ציבורית להפגנות. הוא השיב שלא הייתה החרגה לתחבורה ציבורית להפגנות ביום הפורים".

"עבור ההפגנות שהיו כל השנה אישרו תחבורה ויציאה מהסגרים בכל הארץ. אבל לבוא לירושלים לשושן פורים, זה אסור. השוטרים מעצמם הוסיפו סלקציה גם נגד רכבים פרטיים. לא לכל היהודים. רק ליהודים חרדיים. ראיתי תיעוד של שוטר שעושה סלקציה בין רכב חרדי שמתבקש לפרסס, ובין רכב חילוני שמורשה להיכנס. השוטר "רק מילא פקודות". זו סלקציה מחרידה על כל המשתמע מכך", תקף אייכלר .

אייכלר שיגר מסר תקיף במיוחד לראש הממשלה ולהנהגת הליכוד השולטת במשרד הבריאות ובמשרד לביטחון פנים: "אני רוצה להמליץ לגדולי התורה למצוא חלופה שלטונית, כי הממשלה הזאת כשלה בדבר הנורא ביותר. היא כשלה במניעת גזענות ואנטישמיות בצל המחלה הנוראה. הבאתם חיסונים – כל הכבוד. אבל לא הצלחתם למנוע מלחמה בין אזרחים חפים מפשע, ועל כן אתם לא רואים לאמון יותר".

חבר הכנסת יעקב טסלר אמר בנאומו כי דווקא כנציג חרדי בכנסת הוא מתבייש ביום שכזה: "אני מתבייש מפני כל אחד ואחת ששרכו רגליהם אתמול בצידי הדרכים לירושלים קילומטרים על גבי קילומטרים, על עולליהם ומטלטליהם, תוך סכנת חיים, רק בגלל החלטה בלתי סבירה ובלתי הגיונית לאסור את תנועת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה".

בדבריו הוסיף על כך שעשרות משפחות נתקעו בירושלים עד ליום שני ללא סיבה מוצדקת, וכן הוא מתבייש מהנהגים ברכבים הפרטיים, שלא חלה עליהם שום מגבלה ועם זאת, לאחר שעות של זחילה בפקקים, סורבו מעבר במחסום ונאלצו לשוב על עקבותיהם, רק כי הייתה להם חזות חרדית. "אני מתבייש מפני מאות האלפים שעודדנו אותם להתחסן, למרות החששות ולמרות הפחדים, רק כדי שיוכלו לחוג את החגים במחיצת בני המשפחה ותקוותם נמוגה באוויר הירושלמי", ציין ח"כ יהדות התורה.

"כנציגי ציבור", לקח טסלר מעט מהאחריות על עצמו, "הציבור רואה בנו אחראי ובמידה מסוימת של צדק. ואם אנחנו אחראיים לבושה הזו, נדרוש גם לקבל תשובות". כאן עבר טסלר לתקוף את ראש הממשלה: "אתה רואה בנו שותפים, וקיבלת מאיתנו נאמנות. אבל הפעם תורך: אתה זה שחייב לנו תשובות! חובת ההוכחה הפעם עליך״".

עוד הצהיר טסלר בנאומו במליאה כי יהדות התורה תדרוש תשובות לשאלה "מי בער לו להביא במחטף ביום שישי החלטת ממשלה, לאסור את התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות רק בירושלים", ולטענת טסלר אם רצו למנוע התקהלויות, מדוע לא פעלו באופן דומה בכל הארץ בכל ימי הפורים. ועוד, למה לא אפשרו לציבור לצאת מירושלים בחזרה לביתם ולמנוע התקהלויות בבירה".

חבר יצחק פינדרוס תקף אף הוא את ההתנהלות סביב פורים בירושלים: "ביום שישי, כנראה לוח השנה העברי לא היה מוכר להם, שיש שושן פורים בירושלים ביום ראשון, אז ביום שישי אחר-הצוהריים הממשלה נזכרה להודיע לעשרות אלפי אנשים שתכננו את יום ראשון, חלקם כבר לפני שבת נמצאים מחוץ לעיר: לא תוכלו לחזור במוצאי שבת. חלקם היו אמורים לצאת במוצאי שבת – לא תוכלו לצאת. מתי הם נזכרו?".

"רבותיי", תקף פינדרוס, "תתעוררו. זו לא הצגה, יש אזרחים שסובלים שם. יש אזרחים שסובלים. יש אנשים. להחלטות שלכם יש משמעויות כלפי אנשים. יש ילדים ששנה לא ראו את בית הספר. יש ילדים ששנה לא ראו את הלימודים, חלקם אולי שבוע הצליחו להיכנס". פינדרוס שיגר איום ברור לקראת הישורת האחרונה בבחירות: "תפסיקו לסמוך על הדבר הזה, שלנו, לציבור החרדי, אין אלטרנטיבה, כי גם האלטרנטיבה שלכם בסופו של דבר יכולה להיות חוסר אלטרנטיבה".

יצחק פינדרוס שושן פורים ירושלים יעקב טסלר ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד