י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יוביל למרוץ התחמשות

סעודיה מזהירה מחזרה לתוכנית הגרעין: "לא נקבל זאת"

גורמים בכירים בסעודיה מזהירים מאפשרות של חזרה להסכם הגרעים עם איראן על-ידי ממשל ביידן ("הסכם שמעניק לאיראן מאות מיליוני דולרים כדי להפיץ את הטרור שלה באזור") | על דו"ח רצח העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י: "נראה בעיקר כמו ניסיון של ביידן לרצות את בוחריו"

סעודיה מזהירה מחזרה לתוכנית הגרעין: "לא נקבל זאת"
מוחמד בן סלמאן צילום: רויטרס

גורמים בסביבת בית המלוכה הסעודי מזהירים מאפשרות שממשל ביידן יחזור להסכם הגרעין עם איראן במתכונתו הקודמת כשברקע הסירוב האיראני לחזור לשיחות לפני הסרת הסנקציות.

"סעודיה היום היא לא סעודיה של לפני כמה שנים ולא תקבל בהבנה חזרה להסכם הגרעין במתכונתו הקודמת. הסכם שמעניק לאיראן מאות מיליוני דולרים כדי להפיץ את הטרור שלה באזור". כך אמרו גורמים סעודים ל'כאן חדשות', הגורמים הוסיפו כי "גם סעודיה וגם ישראל חייבות לקחת חלק בגיבוש ההסכם החדש, אם סעודיה לא תיקח חלק והתנאים שלה שקשורים למשל לבלימת השלוחות של איראן באזור, אז היא תצטרך לנקוט צעדים כדי להגן על עצמה, זה עשוי להביא למירוץ התחמשות גרעינית באזור".

בעניין יחסי ארצות הברית סעודיה אחרי פרסום דו"ח המודיעין בעניין העיתונאי, ג'מאל ח'אשוקג'י, אמרו הגורמים שהיחסים האסטרטגיים יותר גדולים מהדו"ח הזה שפורסם ובעיניהם לא חידש דבר: "זה נראה בעיקר כמו ניסיון של ביידן לרצות את בוחריו ולסיים עם העניין". לדבריהם, אין חשש למעמדו של בן סלמאן בעקבות פרסום הדו"ח.

רועי קייס מדווח כי אתמול שוחח אמיר קטאר, השיח' תמים בן חמד, עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן ודרש בשלומו של האחרון לאחר שזה עבר ניתוח בתוספתן בסוף השבוע שעבר, עוד דיווח כי השיחה בין השניים עסקה גם "בהתפתחויות האזוריות האחרונות" וכי השיח' תמים הדגיש במהלכה את תמיכתה של מדינתו בסעודיה ובכל דבר "שיכול לחזק את בטחון, יציבות וריבונות הממלכה מאחר ויציבותה של זו היא חלק אינטגרלי מיציבותה של קטר ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ", כך כלשונו.

סעודיה איראן מוחמד בן סלמאן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד