י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא הגיש כתב הגנה

ביהמ"ש פסק חצי מיליון ש"ח נגד יאיר נתניהו

לפני מספר חודשים פרסם יאיר נתניהו מספר ציוצים ופוסטים מהם עלתה לכאורה פגיעה בשמה הטוב של דינה כשדי, לאחר שלא הגיש כתב הגנה לתביעתה, גזר עליו בית המשפט פיצוי של חצי מיליון ש"ח

ביהמ"ש פסק חצי מיליון ש"ח נגד יאיר נתניהו
יאיר נתניהו בבית המשפט צילום: פלאש 90

לאחר שלא הגיש כתב הגנה לכתב התביעה שהוגש נגדו, בית המשפט פסק כי על יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשלם לתובעת דינה כשדי סכום עתק של חצי מיליון שקלים.

לפני מספר חודשים פרסם יאיר נתניהו מספר ציוצים ופוסטים מהם עלתה לכאורה פגיעה בשמה הטוב של כשדי - פעילה במפלגת כחול לבן ובחודש אוגוסט האחרון היא הגישה כתב תביעה על סך 500 אלף שקלים.

לאחר שהוצג לבית משפט אישור כי כתב התביעה הגיע לביתו של נתניהו, ביקשו עורכי דינה של כשדי מבית המשפט לתת פסק דין בהיעדר כתב הגנה ובשבוע שעבר פסק בית משפט השלום בכפר סבא כי על נתניהו לשלם חצי מיליון שקלים בנוסף להוצאות שכר עורך דין של 6,250 שקלים.

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר כי זה "אותו עורך דין ואותה השיטה. מדובר בהחלטה שמתקבלת באופן אוטומטי במקרים בהם לא מוגש כתב הגנה בתוך 60 ימים. מעולם לא הוגש ליאיר כתב תביעה ולכן גם לא הוגש כתב הגנה ובכוונת יאיר לערער על ההחלטה. לא רק שדינה של התביעה ההזויה הזאת להימחק, אלא שיאיר מתכוון להגיש תביעה משלו נגד אביה של כשדי על פוסט מכפיש ומלא דיבה שפרסם עליו".

סנגורה של כשדי, עורך הדין רון לוינטל, אמר כי "ביחס הפוך לקלות והנפיצות של פרסומי לשון הרע שמופצים על ידי הנתבע, כך מוערמים קשיים רבים להמצאת כתבי תביעה בתביעות המוגשות נגדו. פעם נאמר שאפשר להמציא רק בדואר רשום, פעם נאמר שצריך למסור במשרד ראש הממשלה, פעם לשלוח לעורך דינו ופעם עורך דינו לא מוכן לקבל. פעם לבית בקיסריה, פעם לבית ברחוב עזה ופעם לבית ברחוב בלפור". 

לדבריו, "ראוי כי מי שמצייץ ללא הרף על כל אדם ודבר, ובעצמו תבע דיבה על פרסומים ברשתות, יתמודד עם התביעות המוגשות נגדו. ובאין הגנה, ואחרי שהגיב על התביעה בכלי התקשורת עם הגשתה, יתמודד עם פסקי הדין המתקבלים נגדו".

יאיר נתניהו פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד