י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מענק מיוחד

נתניהו והשרים הקצו 562 מיליון שקלים לאוכלוסיית הנכים

נתניהו והשרים כ"ץ ושמולי החליטו להקצות היום 562 מיליון שקלים לאוכלוסיית כמענק מיוחד. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020

נתניהו והשרים הקצו 562 מיליון שקלים לאוכלוסיית הנכים
בנימין נתניהו וישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי החליטו להקצות 562 מיליון שקלים לאוכלוסיית הנכים כמענק מיוחד עבור המחצית הראשונה של שנת 2021.

על פי הסיכום, גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הקצבה ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר כי הוא "מברך על אישור ההחלטה שהבאנו לממשלה שר האוצר ואני על מענקים לאוכלוסיית הנכים בעלות 560 מיליון ש"ח".

לדבריו, "זוהי החלטה חשובה שמממשת את הבטחת הממשלה לציבור הנכים ומאשרת את התקציב שיסייע להם בייחוד בתקופת הקורונה. במקביל, אני עובד גם על הצעת החלטה לתיקון העיוותים שהוצגו לי בביקורי בבית הלוחם עם נכי צה"ל, יש לנו חוב מוסרי ענק כלפיהם ואני מתכוון לפרוע אותו".

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר כי "אחרי עיכוב מיותר, אני מברך על אישור המענק המיוחד לכ-500 אלף נכים בוגרים וילדים, שזקוקים לכסף כמו אוויר לנשימה. כעת אמשיך לפעול מתוקף מחויבותי העמוקה כלפי ציבור הנכים, עד אשר תושלם ההחלטה ויקוימו כל ההתחייבויות שלנו כלפי אוכלוסייה זו".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי ציין כי הוא "שמח שעלה בידנו פעם נוספת להעביר מענקים מיוחדים לציבור הנכים, קבוצה שכה יקרה ללבי ואני תומך בה עוד מראשית מאבקה. תוספת התקציב חשובה ומשמעותית בייחוד עתה, בשעת משבר, ומביאה לידי ביטוי ערכים סוציאליים של סולידריות וערבות הדדית שכה נחוצים בהתמודדות עם משבר הקורונה. אני מודה לשר האוצר על היוזמה המשותפת, לשר הביטחון על הגיבוי והתמיכה ולביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה".

נכים קצבאות בנימין נתניהו איציק שמולי ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד