י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זיוף של היהדות"

סערת הגיור - הרבנים הראשיים מתריעים: אלפי גויים יכנסו לארץ

הרבנים הראשיים מביעים הערב דאגה בעקבות פסיקת בג"צ שמכשירה את הגיורים הרפורמיים ודורשים מנציגי הציבור בכנסת לפעול לשנות זאת בחקיקה ויפה שעה אחת קודם

סערת הגיור - הרבנים הראשיים מתריעים: אלפי גויים יכנסו לארץ
יונתן זינדל, פלאש 90

פסיקת בג"צ הערב (שני) מעוררת זעם פוליטי, אך גם חשש בקרב הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגר״י יוסף והרב הראשי לישראל הגר״ד לאו שמתריעים מאלפי גוים שיכנסו ארצה.

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל מסר בתגובה להחלטת בג"צ: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל, בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק".

הגר"י יוסף הוסיף: "מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל". בדבריו דורש הרב מראשי הסיעות הדתיות, "יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב ויפה שעה אחת קודם".

הרב הראשי הגר"ד לאו מסר לאחר פסיקת השופטים: "מי שהתגיירו בגיור רפורמי ודומיו אינם יהודים, שום החלטת בג״צ כזו או אחרת לא תשנה את העובדה הזו. יש להצר על כך שבית המשפט בהחלטתו מאשר את הצפת מדינת ישראל בעולים אשר בינם לבין היהדות אין דבר".

הרב הוסיף בתגובתו לפסיקה הדרמטית; "כל אחד מאזרחי ישראל צריך לשאול את עצמו בערב עצוב זה, במה מדינת ישראל היא מדינה יהודית כאשר כל נכרי יכול להיות אזרח מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת ארץ הקודש בהסתדרות הציונית הרב פסח לרנר מסר בתגובה להחלטה "הפנים האמיתיות של התנועות הרפורמיות נחשפות פעם נוספת. כאשר מחד הן מדברות גבוהה גבוהה אודות חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות, אך בפועל הן עוסקות בפעילות בלתי פוסקת לשינוי צביונה היהודי של מדינת ישראל".

"בשם רבבות יהודים שומרי מסורת מארה"ב והתפוצות אני מבקש לומר להם ולשופטי בג"ץ: אתם לא תצליחו. מסורת ישראל הרבה יותר חזקה ממכם. היא שמרה על עמינו במשך אלפיים שנות גלות, והיא תמשיך לקיים אותנו לעד כיהודים גאים בתורת ישראל".

גיור רפורמי הרבנים הראשיים לישראל יצחק יוסף דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד