ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאחר שהורשע בשחיתות

הנשיא הצרפתי לשעבר נידון למאסר בפועל

לראשונה בהיסטוריה של צרפת, נשיא לשעבר מורשע בפלילים ונשלח למאסר בפועל. הוא יוכל להמיר אותו באיזוק אלקטרוני ולרצות את עונש המאסר בביתו | השופטים תיארו את העבירות כחמורות במיוחד

הנשיא הצרפתי לשעבר נידון למאסר בפועל
נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי צילום: פלאש 90

בית משפט בפריז מצא את נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי אשם בשחיתות וגזר עליו שנת מאסר בפועל ועונש על תנאי לשנתיים.

הפוליטיקאי לשעבר בן ה-66, שכיהן כנשיא צרפת בין השנים 2007 ל-2012, הורשע בכך שניסה להשיג מידע שלא כדין משופט בכיר בשנת 2014 אודות תיק משפטי בו היה מעורב. בית המשפט אמר כי סרקוזי רשאי לבקש להיות במעצר בית עם צמיד אלקטרוני כחלופה למאסר בפועל בכלא.

זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית של צרפת, שבה נשיא לשעבר מורשע בשחיתות. הנאשמים המשותפים של סרקוזי - עורך דינו וחברו הקרוב תיירי הרצוג בן ה-65 והשופט בדימוס גילברט אזיברט, בן ה-74, שנמצאו גם הם אשמים וקיבלו עונש זהה לזה של הפוליטיקאי. בית המשפט קבע כי סרקוזי ונאשמיו השותפים חתמו "ברית שחיתות", המבוססת על "ראיות עקביות וחמורות".

בית המשפט תיאר את העובדות כ"חמורות במיוחד" בהתחשב בכך שהן בוצעו על ידי נשיא לשעבר שהשתמש במעמדו כדי לסייע לשופט שטיפל בעניינו האישי. בנוסף, כעורך דין בהכשרתו, הוא "היה מודע ​​בצורה מושלמת" על ביצוע פעולה בלתי חוקית, כך קבע בית המשפט.

סרקוזי הכחיש בתוקף את כל ההאשמות נגדו במהלך המשפט שהתנהל במשך 10 ימים בסוף השנה שעברה. משפט השחיתות התמקד בשיחות טלפון שהתקיימו בפברואר 2014. באותה תקופה פתחו שופטים בחקירת מימון קמפיין הנשיאות ב-2007. במהלך החקירה הם גילו אגב כי סרקוזי והרצוג מתקשרים באמצעות טלפונים ניידים סודיים.

סרקוזי הכחיש בתוקף כל "כוונה זדונית" הוא אמר לבית המשפט כי חייו הפוליטיים היו רק "לתת לאנשים קצת עזרה, כל זה רק בשביל קצת עזרה" אמר במהלך המשפט. סרקוזי פרש מהפוליטיקה לאחר שלא נבחר לעמוד בראשות המפלגה השמרנית שלו, בבחירות לנשיאות צרפת בשנת 2017, בהן זכה עמנואל מקרון, הנשיא הנוכחי.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עונש מאסר מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד