י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איתות לאיראן?

ישראל מנסה להקדים אספקת מטוסי תדלוק

ברקע המתיחות בין ישראל לאיראן משרד הביטחון הישראלי מבקש מארה"ב להקדים את אספקת מטוסי התדלוק החדשים שישראל רכשה לאחרונה | ארבעה מטוסים כבר נרכשו ובמשרד הביטחון עובדים על תקציב לעוד שניים

ישראל מנסה להקדים אספקת מטוסי תדלוק
מטוס קרב ממריא. אילוסטרציה צילום: pixabay

כשברקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאיראן לאחר הירי של כוחות משמרות המהפכה לספינתו של איש העסקים הישראלי, כשאיראן כמו ישראל מכחישה מעורבות, משרד הביטחון מבקש מארה"ב להקדים את אספקת מטוסי התדלוק החדישים שרכשה ישראל.

מדובר בהחלט באיתות למשטר באיראן לפעולה ישראלית אפשרית באדמתו מאחר ומטוסי התדלוק מדגם 6-KC ,מאפשרים למטוסי הקרב לבצע תקיפות אוויריות רציפות וממושכות גם בטווחים שבהם נמצאת איראן, כך מפרסם אלכס פישמן ב'ידיעות אחרונות'.

עוד מפורסם כי לא רק שישראל מבקשת להקדים את אספקת שני מטוסי התדלוק, אלא היא צפויה להודיע לפנטגון בחודש הקרוב על רכישה של שני מטוסים חדשים מדגם זה. בנוסף, מטוסי התדלוק הנוכחיים בחיל האוויר הישראלי, יצאו מכלל שירות בשנים האחרונות לאחר 60 שנות טיסה.

במערכת הביטחון כבר השיגו תקציב ל-4 מטוסי התדלוק הראשונים, וכעת הם עמלים להשיג תקציב לעוד שניים נוספים מדגם זה. 

ל- 6-KC יש יכולת לתדלק באוויר את כל סוגי מטוסי הקרב והתובלה שברשות חיל האוויר הישראלי, והוא מבצע זאת במהירות גבוהה פי שלושה מהמתדלק הנוכחי, מה שמאפשר זמן שהייה ארוך יותר של מטוסי הקרב מעל למטרות ומאפשר להם לבצע כמות גיחות יותר גדולה. המטוס מצויד גם במערכות הגנה מיוחדות  המאפשרות לו לפעול גם באזורים מוכי טילים וחומרי לחימה כימיים.

צה"ל איראן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד