י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות ההרעלה

ארה"ב תטיל סנקציות על בכירים בממשל הרוסי

ארה"ב והאיחוד האירופי מטילים סנקציות על בכירים רוסיים כענישה להרעלתו של איש האופוזיציה אלכסיי נבאלני | הגורמים סירבו לציין לרויטרס על אילו גופים או אישים יופעלו הסנקציות

ארה"ב תטיל סנקציות על בכירים בממשל הרוסי
הפגנות ברוסיה למען נבלני צילום: unsplash

ארצות הברית צפויה להטיל סנקציות על בכירים ברוסיה בגין הרעלת איש האופוזיציה, אלכסיי נבאלני. לפי הדיווח ברויטרס, הסנקציות יחלו כבר היום (שלישי).

החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן להטיל סנקציות בגין הרעלתו של נבאלני, משקפת עמדה נוקשה יותר כלפי רוסיה מזו שנקט הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שהניח לאירוע באוגוסט האחרון ללא פעולת ענישה מצד ארה"ב.

כזכור, נבאלני חש ברע במהלך טיסה מסיביר באוגוסט האחרון והועבר לגרמניה, שם הגיעו הרופאים למסקנה לאחר בדיקה כי הוא הורעל. הקרמלין הכחיש כל קשר להרעלה וטען כי אין שום ראיה לכך.

הסנקציות שתטיל ארה"ב על בכירים רוסיים מסתמכות על צווי ביצוע קיימים שנעשה בהם שימוש כבר לפני שנים כאשר רוסיה פלשה לחצי האי קרים וכן שימשו למאבק נגד הפצת נשק להשמדה המונית.

על פי הדיווח, הגורמים סירבו לציין על אילו גופים או אישים יופעלו הסנקציות. משרד החוץ האמריקני טרם מסר את תגובתו לדיווח.

רשת NBC דיווחה כי גם האיחוד האירופי יטיל היום עיצומים על רוסיה במהלך מתואם יחד עם ממשל ביידן, האירופים מעוניינים לתרגם למעשים את התנגדותם למאסרו של איש האופוזיציה נבאלני והרעלתו בשנה שעברה.

אלכסיי נבלני ארה"ב רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד