י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הבעיה - במפרשי החוק"

אוחנה ביקר את האזרח שירה למוות בפורץ: "לבטל את כתב האישום"

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע היום לביקור בביתו של אריה שיף בערד, הנאשם שירה למוות בבדואי שפרץ לרכבו | אוחנה אמר לשיף כי הוא תומך בביטול כתב האישום שהוגש נגדו: "הבעיה איננה בחוק, ולא בלשון החוק. הבעיה היא במפרשי החוק"

אוחנה ביקר את האזרח שירה למוות בפורץ: "לבטל את כתב האישום"
אוחנה ושיף צילום: תקשורת השר לבט"פ

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר הבוקר (שלישי) את אריה שיף בביתו בערד. כזכור, לפני כחודש וחצי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שיף המתאר את רגעי הירי, לעבר הפורץ שגנב את רכבו. מדובר בפרשה שעוררה סערה ציבורית רחבה.

"כתב האישום נגדך לא צריך היה להיות מוגש, ומשהוגש – צריך לבטלו", בפגישתם, אמר השר אוחנה אמר לשיף. "כמו בדרך כלל, ובניגוד לדעה הציבורית הרווחת - הבעיה איננה בחוק, ולא בלשון החוק. הבעיה היא במפרשי החוק"

"ברצותם יעניקו לחוק פרשנות מצמצמת עד כדי מאיינת (וכך נוהגים בד"כ הפרשנים בסוגיות של הגנה עצמית), וברצותם - פרשנות רחבה ומאפשרת", הוסיף אוחנה. "הם נטלו לעצמם את הכוח ליצוק תוכן או לרוקן מתוכן את החוק. כל מקרה צריך להיבחן לאור מכלול הנסיבות המרכיבות אותו. אני קורא לרשויות החוק, לפרקליטות ולבתי המשפט לחזור למקורות: החוק נועד להגן על אנשים כמו אריה שיף מפני העבריינים שממעשיהם התגונן"

לפי כתב האישום שהוגש נגד שיף, בחצות הליל שבין 28.11.2020 ליום 29.11.2020, הגיעו 3 אנשים ברכבם לקרבת ביתו בערד על מנת לפרוץ ולגנוב את רכבו. בין הפורצים היה גם מחמד אלאטראש, שהיה רעול פנים. המנוח, כך נכתב, שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתפרץ לרכב על מנת לגנבו.

כפי שמתואר באישום, מספר שניות לאחר הגעתם של הפורצים למקום, בשל הרעש שהקימו הפורצים, העירה אותו אשתו משנתו, אז שיף הציץ מחלון הקרוואן, שמע את רעשי הפריצה לרכב וראה את רכבם של הפורצים עומד בסמוך לרכב. שיף נטל את הנשק, אשר היה באותה העת מתחת לכרית במיטתו, יצא מהקרוואן, צעד על המדרכה כ-7 מטרים, והתקרב אל הרכב תוך כדי שהוא צועק מספר פעמים "עצור".

על פי כתב האישום, שיף הגיע בסמוך לדלת הנוסע הקדמית, הסתכל לתוך הרכב, כאשר אור תקרת הרכב דולק, וראה כי בתוך הרכב יושב המנוח בכיסא הנהג. בין הרכב ובין רכב הפורצים עמד פורץ נוסף. "הנאשם צעד 2 צעדים לאחור, כשהוא במרחק של כ -3 מטרים מהמנוח, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח. במקביל, סגר המנוח את דלת הנהג והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע. בשלב זה צעד הנאשם צעד לפנים, הרים את ידו הימנית אשר אחזה בנשק וירה  כדור אחד לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח.

 

ירי ערד פורצים אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד