י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צרות בצרורות

מקלות בקמפיין הליכוד: הופעת הסטנדאפ של נתניהו לא תשודר

לאחר שהלחץ הציבורי על קיום כנסי בחירות המוניים בעוד המסעדות וגני האירועים סגורים הובילו את הליכוד לסגת מקיום הכנסים, כעת גם הופעתו של נתניהו בחדשות 13 הערב נאסרה לשידור על ידי יו"ר וועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן

מקלות בקמפיין הליכוד: הופעת הסטנדאפ של נתניהו לא תשודר
נתניהו צילום: פלאש 90

כמידי מערכת בחירות לקראת מועד הגעת האזרחים לקלפי, מופיע אשף התקשורת והפוליטיקה ראש הממשלה נתניהו באולפני הטלוויזיה, דבר שלא שכיח בימים כתיקונם. לקראת הבחירות לכנסת ה-24 הספיק נתניהו להתראיין לערוץ 20, לערוצים 12 ו-13, כמו גם ראיונות בתחנות הרדיו גל"צ ורשת ב'.

הערב (שלישי) הייתה אמורה להיות משודרת בחדשות 13 בתוכנית סטנד-אפ בערוץ, הופעה מיוחדת של ראש הממשלה. אלא שעורך הדין שחר בן מאיר פנה אל שופטי וועדת הבחירות בבקשה לפסול את שידור הקטע בטענה כי מדובר בתעמולה המנוגדת לחוק. תביעה שהתקבלה על ידי יו"ר וועדת הבחירות המרכזית.

בראשית דבריו כתב השופט עוזי פוגלמן שופט בית המשפט העליון יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24: לפניי עתירה לקבוע כי השתתפותו של ראש הממשלה וראש רשימת המועמדים, בתוכנית בידור היא תעמולת בחירות, ולכן אסורה בשידור, יש בכך הפרה של האיסור לקיים תעמולת בחירות בהשתתפות אומנים, לפי סעיף 8 לחוק הבחירות דרכי תעמולה.

בהמשך הובאו טענות נתניהו והליכוד שיש לדחות את העתירה על הסף מאחר שהעותר לא הביא ראיות להוכיח שבתוכנית תתקיים תעמולת בחירות. כן נטען כי היה על העותר לפנות אליהם בפנייה מוקדמת לפני הגשת העתירה. לגופם של דברים, טענו נתניהו והליכוד שבחינת התוכנית בהתאם למבחנים המשפטיים לסיווג תעמולת בחירות מגלה כי אין מדובר בתעמולה: "עסקינן בתוכנית טלוויזיה אומנותית, שמשודרת בטלוויזיה תקופה ארוכה ובקביעות; היא מופקת במנותק מהמשיבים 1–2 (נתניהו והליכוד, א.מ.) המשיבה 3 (רשת מדיה בע"מ – חדשות 13, א.מ.) היא שהזמינה את המשיב 1 להשתתף בה; והתכלית הדומיננטית של התוכנית היא בידור".

לסיום כותב פוגלמן "העתירה מתקבלת אפוא. ניתן בזה צו שאוסר לשדר את הקטע בתוכנית שבו אמור להשתתף המשיב 3 ,עד לאחר הבחירות; בחלוף יום הבחירות לא יחולו עוד האיסורים".

בליכוד התייחסו לפסילה של המופע ואמרו: "‏אנחנו נערער על ההחלטה לצנזר את ראש הממשלה נתניהו הערב בערוץ 13. אותנו מצנזרים, בזמן שלא מצנזרים את הראיונות המלטפים של כל יתר הפוליטיקאים בתוכניות אירוח כמו אופירה וברקו או את התעמולה הפוליטית ב״ארץ נהדרת״. לא ייתכן שיהיה דין אחד לליכוד ודין אחר לכל השאר!".

לא מדובר בתביעה הראשונה אותה מוביל בן מאיר נגד נתניהו, כבר בשנת 2016 היה בן מאיר זה שחשף את הוצאות נסיעותיו של נתניהו בחו"ל. בן מאיר אף הוצב במקום ה-51 ברשימת 100 המשפיעים של 'דה מרקר' שם טען כי הוא אינו מזוהה פוליטית.

בדברי ההסבר לבחירתו של 'דה מרקר' בבן מאיר נכתב: "לאמירה בדבר אי ההשתייכות למפלגה פוליטית ישנה חשיבות מיוחדת, שכן השנה מצא את עצמו בן מאיר, שלא בטובתו, בלב סערה. זאת לאחר שבכנס שנערך באוניברסיטת בר־אילן בנושא בחירות בעידן הדיגיטלי, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, קרא לקהל למחוא כפיים לבן מאיר, בשל העתירות שהגיש במערכות הבחירות האחרונות ושתרמו, לדברי מלצר, לפיתוח דיני הבחירות בעידן הנוכחי. בן מאיר הדף את הביקורת שנמתחה על דבריו של מלצר, שקרא להריע לו. הוא הסביר שהגיש עתירה שמחייבת את כלל המפלגות להציג גילוי נאות למודעות שהן מפרסמות ברשתות החברתיות בזמן הבחירות".

בנימין נתניהו סטנדאפ חדשות 13 תעמולת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד